اجرای 809 برنامه نمادین هفته سلامت در مدارس البرز کلید خورد


اجرای 809 برنامه نمادین هفته سلامت در مدارس البرز کلید خورد

کرج - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت هفته سلامت، اجرای 809 برنامه نمادین با شعار جهانی « مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» در مدارس این استان کلید خورد.

فرشید علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این ویژه برنامه ها از سوی اداره بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با هدف زندگی سالم و بانشاط ، ارتقاءسطح سلامت در بین جامعه هدف و ترویج فرهنگ ورزش و تغذیه سالم برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی در ادامه به روزشمار هفته سلامت در مدارس البرز اشاره کرد و گفت: درحوزه سلامت وارتقاءسطح سلامت جامعه، خدمات ارزنده ای از سوی دولت تدبیر وامید در کشور به ویژه در بخش بهداشت و تندرستی در مدارس شده است.
علیزاده یکی از ساحت های ششگانه درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش را ساحت زیستی وبدنی عنوان کرد که درافق چشم انداز1404کشور به آن تاکید شده است.
وی با بیان اینکه دراین برنامه ها به ترویج مصرف صبحانه سالم در مدارس نیز توجه ویژه شده است، اضافه کرد: سفیران سلامت و مراقبین سلامت در مدارس البرز برای آشنایی و توجه بیشتر دانش آموزان و اولیا به نقش تغذیه سالم و ورزش در سلامت انسان ، مسابقه نقاشی با شعار سال هفته سلامت برگزار می کنند.
علیزاده از برگزاری مسابقه زنگ انشاء با موضوع شعار سال ، برپایی پایگاه سلامت، مشاور تندرستی ، ایستگاه دمنوش ها ، کتاب ، برشورها و پیام های آموزشی با عنوان سلامت ، تجلیل از 250 فعال عرصه سلامت به عنوان دیگر برنامه های شاخص نمادین هفته سلامت در مدارس البرزیاد کرد.
وی تاکید کرد: در مثلث سلامت باید به شاخص ها توجه کرد تا از سلامت لازم جسمی و روحی و روانی برخوردار باشیم که به مناسبت هفته سلامت نشست های آموزشی و ترویجی با حضور کارشناسان حوزه سلامت برای دانش آموزان و اولیا به صورت تخصصی در مدارس برگزار می شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط