مراسم گرامیداشت سالروز شکست امریکا در صحرای طبس برگزار می شود


مراسم گرامیداشت سالروز شکست امریکا  در صحرای طبس برگزار می شود

مدیرکل حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت سالروز شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس همزمان با 5 اردیبشهت ماه برگزار می شود، گفت: در این مراسم انیمیشن سه بعدی «شکست آمریکا» اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا فخر»امروز (شنبه 31 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 5 اردیبهشت در حافظه تاریخی سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه برجسته ای دارد و یکی از روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ایران اسلامی محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: در زمانی که جاسوس های آمریکایی توسط دانشجویان خط انقلاب دستگیر شدند و امام راحل این حادثه را انقلاب دوم نامیدند و آمریکا از خلأ راداری ایران استفاده کردند و با تجاوز به خاک می خواستند جاسوس های خود را آزاد کنند که خدا رو شکر با عنایت خداوند متعال شن ها وارد کار شدند و نظامیان آمریکایی را زمین گیر کرد.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری مراسم گرامیداشت 5 اردیبهشت می خواهیم یاد تنها شهید این عملیات شهید بزرگوار منتظر قائم را گرامی داریم، گفت: از خداوند می‌خواهیم تا در راستای نشان دادن عمق کینه نظام استکبار نسبت به جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این مراسم موفق شویم.

فخر با توجه به اینکه هر سال مراسم گرامیداشت 5 اردیبهشت را در صحرای طبس و مسجد شکر برگزار می شود، افزود: با برگزاری این مراسم می خواهیم تا با نشان دادن جنایت های آمریکا شیطان بودن آن را بیش از پیش نمایان می کنیم و در صد سال گذشته بیش از یکصد مورد جنایت آمریکا علیه دیگر ملت ها به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی به برنامه های مراسم گرامیداشت 5 اردیبهشت سالروز شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: از روز گذشته با حضور هنرمندان گرافیست استان کارگروه تخصصی طوفان شن تشکیل دادیم و اقدام به تولیداتی در این زمینه کرده اند و در 5 اردیبهشت از بهترین آثار تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی در محل صحرای طبس همزمان با 5 اردیبهشت ماه برای بزرگداشت این روز خواهیم داشت، ادامه داد: طی این مراسم تولیدات مرتبط با شکست آمریکا رونمایی خواهیم شد و انیمیشن سه بعدی شکست آمریکا به نمایش خواهیم گذاشت و نمایشگاه عکس در این مکان برگزار می شود.

فخر در ادامه بیان کرد: برپایی ایستگاه نقاشی را در کنار مراسم گرامیداشت 5 اردیبهشت در طبس پیش بینی شده و طی هفته گرامیداشت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان با عنوان اینکه «چرا آمریکا شیطان بزرگ است؟» برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی به اقدام رییس جمهور آمریکا نسبت به تروریست نامیدن سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ذلت و خواری نظام استکبار را در مراسم 5 اردیبهشت به خوبی نشان دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حضور مسئولان کشوری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و استاندار خراسان جنوبی بتوانیم در طبس بحث ساختمان آن مکان را از رکود خارج کنیم و طی سال جاری با حمایت مسئولان به بهره برداری برسانیم.

پایان پیام/573

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس