مسابقات بین المللی قرآن فرصت تعاملات برادرانه در جهان اسلام را فراهم می کند


مسابقات بین المللی قرآن فرصت تعاملات برادرانه در جهان اسلام را فراهم می کند

ابوسعید حبا با اشاره به نقش وحدت آفرین قرآن در جهان اسلام، گفت: ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، فرصت تعاملات برادرانه میان مسلمانان را فراهم می کند.

«محمد ابوسعید حبا» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در 19 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است، اظهار کرد: قرآن را نزد شیوخ و روحانیون و با خط بریل که جایگزین خط معمولی است، آموختم و سپس در مسابقات محلی، داخل کشور و بین‌المللی شرکت کردم.

نماینده لبنان در بخش نابینایان مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به تاثیر انس با قرآن در زندگی اش، گفت: قرآن کتاب بزرگ خداوند متعال است و ما با قرآن مجید بسیار مانوس هستیم، من هر روز قرآن را می‌خوانم چه در خیابان، چه خانه و بازار و هر جایی که باشم به دلیل انسی که با قرآن دارم، آن را تلاوت می کنم.

ابوسعید با تاکید بر اینکه قرآن عامل مهم وحدت و گرد هم آمدن مسلمانان است، ابراز کرد: مسابقات قرآن از فرصت وحدت مسلمانان است و امکان روابط برادرانه را فراهم می کند چراکه اساساً خدا قرآن را به عنوان کتاب هدایت همه بشر نازل کرده است.

وی در پایان با اشاره به میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران در طول برگزاری این مسابقات، خاطرنشان کرد: رفتار مسئولان و مردم و فعالان قرآنی ایران با ما بسیار خوب است و از آن قدردانی می کنم.

گفتنی است، سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور نمایندگانی از 84 کشور جهان از 20 تا 25 فروردین ماه در تهران برگزار شد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»