طلا در پایین‌ترین سطح 2019


طلا در پایین‌ترین سطح 2019

عصر اعتبار- اونس طلا برای چهارمین هفته متوالی با نزول قیمت مواجه شده است. بهای هر اونس از این فلز گرانبها ظرف هفته گذشته بالغ‌بر 1/ 1 درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت اونس در طول این هفته از 1291 دلار به 1275 دلار افت داشت. پس از رشد 3 درصدی در ماه ژانویه، طلا ظرف 3 ماه اخیر نزدیک به 5/ 3 درصد تضعیف شد و در طول هفته‌ای که گذشت با تجربه کف قیمت 1272 دلاری به پایین‌ترین سطح خود در سال 2019 میلادی رسید.بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو در خصوص روند کوتاه‌مدت اونس طلا، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت این فلز گرانبها خوش‌بین هستند، اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به کاهش قیمت فلز زرد در هفته جاری رای داده‌اند.

در نظرسنجی اخیر کیتکو، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 6 نفر، معادل 40 درصد، کاهش قیمت طلا را محتمل در نظر گرفته‌اند و 5 نفر معادل 33 درصد، به افزایش قیمت این فلز گرانبها رای داده‌اند. در عین حال، 4 نفر یا 27 درصد قیمت طلا در هفته آینده را بدون تغییر محسوس پیش‌بینی کرده‌اند.همچنین از میان 522 نفر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت که در این نظرسنجی شرکت کردند، 242 رای‌دهنده، معادل 46 درصد افزایش قیمت طلا و 206 نفر، معادل 39 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 74 معامله‌گر یا 14 درصد نیز روند قیمت طلا را بدون تغییر در نظر گرفتند. در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد قیمت جهانی طلا خوش‌بین بودند، درحالی‌که نیمی از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به روند صعودی و نیم دیگر به کاهش قیمت طلا رای داده بودند.عملکرد مطلوب بخش خرده‌فروشی آمریکا با تقویت شاخص دلار همراه شد و به دنبال آن قیمت طلا افت بیشتری را به دنبال داشته است. از طرف دیگر، انتشار آمارهای ضعیف از بخش تولید اروپا یورو را در برابر دلار تضعیف کرد و به عامل دیگری برای افت بیشتر قیمت فلز زرد مبدل شد.

طلا در پایین‌ترین سطح 2019

طلا در پایین‌ترین سطح 2019

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403