سیل 750 میلیارد ریال به آب و خاک استان مرکزی خسارت زد


سیل 750 میلیارد ریال به آب و خاک استان مرکزی خسارت زد

« عباس صالحی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگهداری از 43 سد و بند خاکی در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار دارد که بر اساس بازدید های انجام...

« عباس صالحی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگهداری از 43 سد و بند خاکی در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار دارد که بر اساس بازدید های انجام شده جاری شدن سیلاب تا 21 فروردین ماه امسال به 10مورد از این سازه های آبخیزداری، 70 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
وی ادامه داد: جاری شدن سیلاب بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده به ایستگاه پمپاژ و فیلتراسیون 200 هکتار از طرح های آبیاری نوین استان مرکزی، حدود 20 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی، 130 میلیارد از خسارت های وارد شده به این بخش را مربوط به جاده های بین مزارع دانست و ادامه داد: جاری شدن سیلاب در روستاهای استان به 130 کیلومتر از جاده های بین مزارع خسارت وارد کرده است.
صالحی افزود: آبگرفتگی جاده ها و تخریب پل ها عمده خسارت های وارد شده به جاده های بین مزارع روستاهای استان مرکزی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: جاری شدن سیلاب در شهرستان های استان مرکزی 130 میلیارد ریال به 121 رشته قنات استان خسارت وارد کرده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: عمده خسارت های سیلاب به چاه ها، کوره ها و قنات های استان وارد شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده تا 21 فروردین امسال 392 کیلومتر از شبکه انتقال آب کشاورزی استان مرکزی در سیلاب اخیر دچار خسارت شده و میزان خسارت وارد شده حدود 400 میلیارد ریال است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: سیلاب خسارت های فراوانی را به زیر بخش های آب و خاک این استان وارد کرده است.
سه هزار و 600 رشته قنات در استان مرکزی وجود دارد.
1955/3075
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد