212 کودک کار در مراکز حمایتی بهزیستی قزوین پذیرش شدند


212 کودک کار در مراکز حمایتی بهزیستی قزوین پذیرش شدند

قزوین - ایرنا - مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: 212 کودک کار در مراکز حمایتی بهزیستی استان طی سال قبل پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه گذشته 29 درصد رشد داشته است.

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 97 ، 185 نفر پسر و 27 نفر دختر در مراکز بهزیستی استان پذیرش شده اند که از این تعداد 83 تن، غیر ایرانی بوده اند.
وی با اشاره به گروه سنی پذیرش شدگان، اضافه کرد:یک تن از این کودکان زیر 6 سال، 88 تن 6 تا 11 سال، 71 نفر بین 12 تا 14 سال و 52 نفر بین 15 تا 18 سال بوده اند.
وارثی ادامه داد: در حال حاضر بهزیستی استان، کودکان کار و خیابان را در یک مرکز دولتی شبانه روزی و 2 مرکز غیر دولتی شامل مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در شهرستان های قزوین و تاکستان تحت نظارت سازمان با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان، مورد پذیرش و حمایت قرار می دهد.
وی با اشاره به خدمات ارایه شده به این کودکان گفت:61 مورد نگهداری از کودک، هزار و 611 مورد ارایه خدمات آموزشی، 24 مورد خدمات حقوقی، 278 مورد خدمت بهداشتی درمانی، هزار و 812 مورد خدمت مددکاری و هزار و 164 مورد خدمت روانشناسی از جمله خدمات ارایه شده بوده است.
وارثی افزود: گسترش فعالیت ها و ارایه خدمات به کودکان در قالب راه اندازی و افتتاح مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در تاکستان، انعقاد تفاهم نامه با مرکز بهداشت برای ارایه خدمات سلامت، تدوین طرح جمع آوری کودکان کار و خیابان و راه اندازی مرکز دوستدار کودک با تاکید بر برنامه های شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان، ابلاغ آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی به سازمان های همکار در سازماندهی کودکان خیابانی برای لزوم همکاری بین بهزیستی و سایر دستگاه ها و برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی مختص کودکان کار و خیابان گوشه ای از اقدامات استانی در خصوص این کودکان است.
7388* 6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس