به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ماندانا دهقان و سمیه یزدانی، دو بانوی رکابزن تیم ملی دوچرخه‌سواری استقامت ایران، جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 راهی ازبکستان شدند.

ماندانا دهقان، اولین بانوی لژیونر رکابزن ایرانی و نماینده بانوان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: قبل از این مسابقات از طریق تیم باشگاهی مکس هلند در چند تور بین‌المللی شرکت کردم. این تورها خیلی به من در شناخت رقبای اصلی خود و سطح آن‌ها کمک کرد. به غیر تیم‌های کره و چین، تمام رکابزنان برتر آسیا در این تورنمنت‌ها حضور داشتند. تیم ملی الف ژاپن و اورگازابل اسکیا شانس اول مدال طلای ازبکستان و دارنده چندین مدال المپیک و قهرمانی جهان که ملیت خود را از روسیه به ازبکستان تغییر داده، در این تورها حضور داشتند و من توانستم شناخت خوبی از آن‌ها بدست بیاورم.

وی افزود: در حال حاضر بعد از پشت سر گذاشتن سه مرحله اردوی آماده‌سازی فکر می‌کنم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. در رشته استقامت جاده نسب به رشته‌ تایم تریل انفرادی شانس بیشتری برای کسب مدال دارم. امیدوارم در این دوره از رقابت‌ها بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم. برای اینکه نتیجه بهتری بدست بیاوریم باید برای مسابقات سال 2020 از امسال برنامه‌ریزی کنیم.

در ادامه سمیه یزدانی یکی از برترین و با استعدادترین بانوان رکابزن ایرانی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: من در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 ازبکستان فقط در رشته استقامت جاده رکاب خواهم زد. لازمه‌ موفقیت در رشته تایم تریل انفرادی این است که از چند ماه قبل از مسابقات با تجهیزات مخصوص این رشته تمرین داشته باشیم. هدف اصلی و تمرکز من روی رشته استقامت جاده بود، اما رقابت تایم تریل انفرادی دو روز قبل از مسابقات استقامت جاده برگزار می‌شود و می‌تواند در عملکرد من در این رشته تاثیر گزار باشد، به همین دلیل من خواستم فقط در رشته استقامت جاده شرکت کنم.

وی در پایان اظهار داشت: طی چند سال گذشته بانوان دوچرخه‌سوار پیشرفت بسیار خوبی داشتند اما مسابقات پیش رو اهمیت بسیار زیادی دارد. سال قبل از المپیک است و تمام ورزشکاران با آمادگی خیلی بالاتری حضور پیدا می‌کنند و کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های بزرگی برای این رقابت‌ها کردند. ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.