واکنش لاوروف به درخواست ممانعت از پرواز هواپیماهاى روسیه به ونزوئلا


واکنش لاوروف به درخواست ممانعت از پرواز هواپیماهاى روسیه به ونزوئلا

وزیر امور خارجه روسیه به درخواست آمریکا در جهت ممانعت از پرواز هواپیماهاى روسیه به ونزوئلا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده با منطق "فاسد" روسیه را به دلیل ارسال نیروهای نظامی به ونزوئلا برای تعمیر و نگهداری متهم می‌کند.
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با کانال تلویزیونی "زوزدا" روشن ساخت که نظامیان روسیه منطبق با قراردادهایی که در سال 2000 منعقد شده‌اند در ونزوئلا حضور دارند.


همان زمان لاروف خاطر نشان کرد که در اتهامات ایالات متحده به حضور سربازان ایالات متحده، کانادا و بریتانیا در اوکراین اشاره‌ای نمی‌شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: این یک منطق بسیار فاسد است و به همکاران آمریکایی ما کمکی نمی‌کند. من بسیار امیدوارم که آنها این مسئله را درک کنند.
علاوه بر این، لاروف گفت که او می‌خواهد از توسعه سناریوی برخورد مستقیم روسیه و ایالات متحده در ونزوئلا جلوگیری کند.
پیش از این در 20ام آوریل، آنتون موروزوف، عضو کمیته بین الملل دومای روسیه درخواست ایالات متحده از سایر کشورها را برای جلوگیری از پرواز هواپیماهای روسیه به سمت ونزوئلا را غیر قابل قبول دانسته بود.
لازم به ذکر است که پیشتر مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر خود از کشورهای جهان خواست که اجازه ندهند هواپیماهایی که از روسیه عازم ونزوئلا هستند از حریم هوایی آنها عبور کنند.
شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه