دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا


دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا

در انفجارها در کلیساها و هتل ها در کلمبو پایتخت سریلانکا و دو شهر دیگر این جزیره گردشگری جنوب آسیا بیش از 207 نفر کشته و نزدیک به 450 نفر نیز زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ بر اثر موج حملاتی که روز یکشنبه سریلانکا را هدف قرار داد، تاکنون 207 نفر کشته و 450 نفر زخمی شده اند. این آمار تلفات همچنان رو به افزایش است. سخنگوی پلیس سریلانکا در آخرین مورد از اظهار نظر درباره قربانیان این حملات اعلام کرد به دنبال وقوع هشت انفجار در این کشور 207 نفر کشته و 450 نفر زخمی شدند.
وزیر دفاع سریلانکا پیش از این از بازداشت 7 مظنون به دنبال حملات در این کشور با دستکم 190 کشته خبر داد. معاون وزیر حمل و نقل سریلانکا هم گفته 190 نفر در حملات در این کشور در روز عید پاک کشته شده اند. در همین حال اسقف اعظم کلمبو مجازات بی رحمانه عاملان حملات این کشور را خواستار شد.
در پی موج حملاتی که روز یکشنبه سریلانکا را هدف قرار داد، وزارت دفاع این کشور از برقراری مقررات منع آمد و شد به مدت 12 ساعت از ساعت 18 به وقت محلی ( 12 و نیم به وقت گرینویچ ) خبر داد.
این منبع اعلام کرد این حکومت نظامی تا ساعت شش بامداد ( به وقت محلی ) روز دوشنبه برقرار خواهد بود. براساس آمار اولیه، در پی چند انفجار که هتلها و کلیساها در آن هدف قرار گرفتند، دست کم 190 نفر کشته و 360 نفر زخمی شدند.
رسانه های محلی سریلانکا از دستگیری دو فرد که به نظر می رسد در حملات سریلانکا دست داشتند، خبر دادند.
ملیت هایی از آمریکا، انگلیس و هلند در میان کشته شدگان دیده می شود. این انفجارها هم زمان با عید پاک مسیحیان روی داد.
سریلانکا کشوری 21 میلیون نفری است که بیشتر جمعیت آن را بودایی ها تشکیل می دهند. شمار مسیحیان کاتولیک این کشور حدود یک میلیون و دویست هزار نفر است.
دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا دستکم 650 کشته و زخمی در سریلانکا
#carousel72581, #thumbs72581 , #carousel_desc72581 #carousel-wrapper72581 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper272581 .caroufredsel_wrapper img #carousel72581 span #carousel72581 img #thumbs72581 a, #thumbs72581 img #carousel_desc72581 span #carousel72581 span, #carousel72581 a, #thumbs72581 span, #thumbs72581 a #carousel72581 img #thumbs72581 img #carousel72581 span #carousel_desc72581 span #thumbs-wrapper72581 #thumbs72581 a #thumbs72581 a:hover, #thumbs72581 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail72581 .next_thumbnail72581:hover .prev_thumbnail72581 .prev_thumbnail72581:hover .next_thumbnail72581, .prev_thumbnail72581
پلیس سریلانکا از وقوع هشتمین انفجار در این کشور خبر داد
پلیس سریلانکا روز یکشنبه اعلام کرد در انفجاری جدید در یک هتل در کلمبو پایتخت این کشور دست‌کم دو نفر کشته شدند. این انفجار در مکانی نامشخص در اوروگوداواتا Orugodawatta در حومه شمالی کلمبو روی داد.
پلیس سریلانکا اعلام کرد در هشتمین انفجار، یک عامل انتحاری سه مامور پلیس را کشت.
دولت سریلانکا در پی وقوع چند انفجار در پایتخت این کشور، حکومت نظامی اعلام کرد.
پیشتر اعلام شده بود در شش انفجاری که روز یکشنبه در کلیساها و هتل ها در سریلانکا روی داد، دست‌کم 162 نفر کشته و 360 نفر زخمی شدند. منابع پلیس و بیمارستانی در سریلانکا اعلام کرده بودند شش انفجار روز یکشنبه در سه هتل و سه کلیسای این کشور که مراسم عید پاک در آنها در حال برگزاری بود، روی داد. پلیس اعلام کرده بود در مجموع شش انفجار در سه هتل مجلل و یک کلیسای کلمبو و دو کلیسای دیگر نزدیک پایتخت روی داده است.
دستکم دو عامل انتحاری در انفجارهای سریلانکا دست داشته اند
مسئولان پلیس و شاهدان انفجارهای تروریستی سریلانکا اعلام کردند دست کم دو عامل انتحاری در این حملات دست داشته اند.
مقامات دولت سریلانکا هنوز درباره شیوه اجرای این حملات اظهار نظر نکرده اند. بعد از ظهر روز یکشنبه یک عامل انتحاری با منفجر کردن خود در ساختمانی در منطقه اوروگوداواتا واقع در حومه شمالی کلمبو سه مامور پلیس را کشت.
یک مسئول پلیس سریلانکا به خبرنگار خبرگزاری فرانسه مستقر در کلمبود اعلام کرد ماموران پلیس برای انجام یک عملیات تجسس وارد این ساختمان شده بودند اما عامل انتحاری خودش را منفجر کرد و آنها را کشت. این منبع افزود شدت انفجار به حدی بود که سقف خانه به روی ماموران پلیس سریلانکا فروریخت. این هشتمین انفجاری بود که در این جزیره جنوبی آسیا روی داد.
چند کلیسا و هتل مجلل نیز در کلمبو و دو شهر دیگر سریلانکا همزمان با برگزاری مراسم عید پاک هدف حملات تروریستی قرار گرفتند. شاهدان سریلانکایی نیز از دست داشتن دست کم دو عامل انتحاری در رشته انفجارهای امروز در کشورشان خبر دادند.
در هتل مجلل سینامون گراند کلمبو نیز یک عامل انتحاری بمبی را که با خود داشت در میان مشتریان هتل که در رستوران صف کشیده بودند، منفجر کرد.
یکی از کارکنان هتل گفت: عامل انتحاری خود را به انتهای صف رساند و خودش را منفجر کرد.
برخی مسئولان هتل نیز گفتند عامل حمله انتحاری یک تبعه سریلانکا بود که از روز شنبه در همین هتل اتاق گرفته بود.
این انفجار حدود ساعت هشت و نیم صبح به وقت محلی (سه به وقت گرینویچ) روی داد. تقریبا همزمان با این انفجار دو انفجار دیگر نیز در هتلهای مجلل کینگسبری و شانگریلا که در همان نزدیکی قرار دارند، روی داد.
سریلانکا دسترسی به شبکه های اجتماعی را مسدود کرد
دولت سریلانکا روز یکشنبه به منظور جلوگیری از انتشار " اخبار نادرست و اشتباه " مرتبط با موج حملاتی که سریلانکا را هدف قرار داد، دسترسی به شبکه های اجتماعی را به طور موقت مسدود کرد.
ریاست جمهوری سریلانکا در بیانیه ای اعلام کرد " دولت تصمیم گرفته است دسترسی به همه شبکه های اجتماعی را مسدود کند تا از انتشار اخبار نادرست و غلط جلوگیری شود. این اقدام تنها تدبیری موقت است ".
نخست وزیر سریلانکا از مردم خواست متحد بمانند
نخست وزیر سریلانکا در پی انفجارها در کلیساها و هتل ها در این کشور, نشست اضطراری شورای امنیت را خواستار شد.
رانیل ویکرمسینگه با محکوم کردن حملات در این کشور ، از همه مردم سریلانکا خواست اتحاد خود را حفظ کنند.
ویکرمسینگه افزود: دولت هرگونه اقدام لازم را برای کنترل اوضاع انجام خواهد داد.
وی تصریح کرد :«من این حملات وحشیانه را علیه مردم مان به شدت محکوم می کنم. من از همه مردم می خواهم در این شرایط دردناک محکم باشند و وحدت خودشان را حفظ کنند. من همچنین از مردم می خواهم از نشر هرگونه اطلاعات و گزارش غیر موثق و تایید نشده درمورد شرایط بوجود آمده خودداری کنند.»
رانیل ویکرمسینگ همچنین در حساب رسمی توییتر خود حملات بزدلانه به کلیساها و هتل های این کشور را محکوم کرد و نوشت: من حملات بزدلانه امروز به مردم را قاطعانه محکوم می کنم و از همه مردم سریلانکا می خواهم در این لحظات غمناک متحد و قوی در کنار هم بمانند. دولت تدابیری فوری را برای به کنترل درآوردن اوضاع اتخاذ کرده است.
یکی از قربانیان حملات سریلانکا یک تبعه پرتغال است
خبرگزاری رسمی پرتغال به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور گزارش داد ­در میان قربانیان رشته انفجارهایی که یکشنبه شب در سه کلیسا و سه هتل مجلل سریلانکا روی داد، یک تبعه پرتغال نیز دیده می شود.
پرینی پین کنسول پرتغال در کلمبو پایتخت سریلانکا اعلام کرد یک جوان پرتغالی سی ساله که به همراه همسر خود در هتلی در کلمبو حضور داشت، در انفجار یکشنبه شب کشته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، وی افزود دیگر اتباع پرتغالی که در سریلانکا به سر می برند صحیح و سالم هستند.
واکنش ها به انفجارها در کلیساها و هتل ها در کلمبو و دو شهر دیگر این جزیره گردشگری جنوب آسیا
بیانیه حزب الله در محکومیت انفجارهای تروریستی سریلانکا
حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی سریلانکا، از همه مومنان جهان خواست در مقابله با تروریسم، متحد باشند.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، حزب الله لبنان با انتشار بیانیه ای، وقوع انفجاری های تروریستی را در تعدادی از کلیساها و هتل های سریلانکا که به کشته شدن صدها بی گناه منجر شد، محکوم کرد.
این بیانیه تعرض به افراد مومن و عبادتگاه ها را در روز عید پاک به شدت محکوم کرد.
حزب الله بار دیگر با تاکید بر این که تروریسم دین ندارد، از همه مومنان جهان خواست به رغم اختلافات دینی و مذهبی، در رویارویی با این آفت خطرناک از جانب افراد یا گروه ها، متحد باشند.
در این بیانیه همچنین آمده است: حزب الله در روز میلاد امام مهدی (عج) امیدوار است خداوند با ظهور قریب الوقوع ایشان، بر مظلومان منت بگذارد؛ تا همه بشریت در امنیت و صلح به سر برند.
وزیر امور خارجه کشورمان با مردم و دولت سریلانکا ابراز همدردی کرد
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در فضای مجازی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در سریلانکا، با مردم و دولت این کشور ابراز همدردی کرد.
آقای ظریف نوشته است: «تروریسم یک تهدید جهانی است که هیچ مذهبی نمی‌شناسد. باید آن را محکوم کرد و در جهان با آن مقابله شود».
پاپ با قربانیان خشونت های بیرحمانه در سریلانکا ابراز همدردی کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واتیکان، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه با " همه قربانیان خشونت های بی رحمانه در سریلانکا ابراز همدردی کرد ".
موسسه اسلامی الازهر مصر حملات تروریستی سریلانکا را به شدت محکوم کرد
موسسه بزرگ اسلامی الازهر مصر مستقر در قاهره انفجارهای خونین در سریلانکا را تروریستی دانست و آنها را به شدت محکوم کرد.
شیخ احمد الطیب امام جماعت مسجد الازهر در صفحه توئیتر این موسسه نوشت: من نمی توانم تصور کنم که یک انسان بتواند همنوعان آرام و صلح طلب خود را آن هم در روز عید هدف قرار دهد. غریزه این تروریستها با معیارها و فرامین همه مذاهب ناسازگار است.
پوتین حملات در سریلانکا را محکوم کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حملات به کلیساها و هتل ها در سریلانکا را محکوم کرد و آن را " بی رحمانه " خواند.
به گزارش اسوشیتدپرس از کلمبو, رئیس جمهور روسیه در پیام تسلیت به همتای سریلانکایی خود گفت مسکو " شریکی قابل اعتماد برای سریلانکا در مبارزه علیه تروریسم بین المللی " باقی می ماند.
وی افزود روس ها در غم خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند شریکند و بهبود سریع زخمی ها را آرزمندند.
پوتین گفت عاملان و مغزهای متفکر چنین جنایت بی رحمانه ای با مجازاتی که شایسته آن هستند, مواجه خواهند شد.
رئیس جمهور ترکیه حملات در سریلانکا را محکوم کرد
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه حملات در سریلانکا را محکوم کرد و آن را " حمله ای به کل بشریت " خواند.
به گزارش اسوشیتدپرس از کلمبو, اردوغان در اظهاراتی که در توییتر منتشر شد, به خانواده های قربانیان و مردم سریلانکا تسلیت گفت.
به گفته یک مقام امنیتی, در حملات تقریبا همزمان به سه هتل مجلل و سه کلیسا در سریلانکا که روز یکشنبه روی داد, دست کم 138 نفر کشته شده اند.
­مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت :" فارغ از انگیزه, این حملات در سریلانکا مشابه حمله کرایست چرچ بود: بزدلانه, وحشیانه و بی رحمانه ".
دو شهروند ترکیه در بین قربانیان حملات سریلانکا قرار دارند.
معاون اردوغان حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم کرد
معاون رئیس جمهوری ترکیه حملات تروریستی به چند کلیسا و هتل در سریلانکا را به شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا، فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه عملیات تروریستی که صبح امروز چند کلیسا و هتل را در سریلانکا هدف قرار داد، محکوم کرد.
معاون رئیس جمهوری ترکیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر این حملات تروریستی را محکوم کرد.
وی اعلام کرد تروریسم نه مذهب نه زبان می شناسد. من دست های آغشته به خون بی گناهان را در هر جایی از جهان محکوم می کنم. من همچنین حمله تروریستی سریلانکا را محکوم می کنم.
ترزا می انفجارهای سریلانکا را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، ترزا می نخست وزیر انگلیس یکشنبه رشته انفجارهای مرگبار در کلیساها و هتل های سریلانکا را «اقدامات خشونت آمیز واقعا هولناک» توصیف و آنها را محکوم کرد.
ترزا می در توییتر ضمن اعلام تسلیت به همه کسانی که تحت تأثیر این انفجارها قرار گرفتند، نوشت: «ما باید با یکدیگر متحد باشیم و طوری عمل کنیم که کسی هرگز مجبور نباشد با ترس ایمانش را به جا آورد.»
انتقاد کمیسیون اروپا از انفجارهای سریلانکا
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در توییتر «نفرت» خود را از انفجارهای سریلانکا ابراز کرد.
مکرون حملات سریلانکا را محکوم کرد
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در توئیتی " حملات نفرت انگیز " در سریلانکا را محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد