ارزان سفر کنید!!!


هزینه های بالا معمولاً عامل مهمی است که ممکن است سفر خود را کنسل کنید و از این تجربه و لذت به یادماندنی محروم شوید. اگر با تکنیک های سفر کم هزینه آشنا شوید، سفر رفتن در اولویت زندگی شما قرار خواهد گرفت. ارزان سفر کردن یک مهارت است که هرکسی آن را ندارد، برای سفری ارزان توصیه های زیر را بخوانید.

هزینه‌های بالا معمولاً عامل مهمی است که ممکن است سفر خود را کنسل کنید و از این تجربه و لذت به ‌یادماندنی محروم شوید. اگر با تکنیک‌های سفر کم‌هزینه آشنا شوید، سفر رفتن در اولویت زندگی شما قرار خواهد گرفت. ارزان سفر کردن یک مهارت است که هرکسی آن را ندارد، برای سفری ارزان توصیه‌های زیر را بخوانید.

1. ماشین شخصی یا وسیله نقلیه عمومی؟

مشخص است که ماشین شخصی دلپذیرتر است و به شما قدرت بیشتری برای انتخاب مسیرتان می‌دهد؛ اما اگر خانواده‌ای کم‌‌جمعیت هستید بدون خودرو به سفر بروید. استفاده از ماشین شخصی به معنی سوخت و هزینه بیشتر و البته دردسرهای بیشتر است. مسلماً اتوبوس یا قطار انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؛ هزینه کمتری می‌پردازید، خستگی رانندگی را تحمل نخواهید کرد و مسئله ترافیک و شلوغی جاده آزارتان نخواهد داد. برای خانواده‌های پرجمعیت توصیه ما، اجاره یک ون یا اتوبوس است.

سعی کنید تمام صندلی‌های ماشین شخصی‌تان را پرکنید که تمام مخارج ماشین بر تعداد بیشتری تقسیم شود.

ارزان سفر کنید!!!

2. چانه زدن ممنوع نیست!

معمولاً در همه جا، فروشندگان به‌محض اینکه مطلع شوند که شما توریست هستید، قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند زیرا می‌دانند که شما در جریان قیمت‌ها نیستید. از چانه زدن خجالت نکشید و بدانید که فروشنده است که به شما نیاز دارد نه شما به او. همیشه در بازارهای رقابتی، قیمت کالای خود را از چند مغازه بپرسید!

ارزان سفر کنید!!!

3. سفر دسته‌جمعی

ارزان سفر کنید و دوست پیدا کنید! سعی کنید دسته‌جمعی به سفر بروید. به این ترتیب تمام هزینه‌های شما تقسیم می‌شود. یادتان باشد که بسیاری از هتل‌ها، مؤسسات حمل‌ونقل، فروشگاه‌ها وغیره تخفیفات ویژه‌ای برای گروه‌ها در نظر می‌گیرند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

4. با تور سفر بروید

اگر حوصله برنامه‌ریزی ندارید و نمی‌خواهید برای رزرو ماشین، هتل و... به دردسر بیفتید، یک تور مطمئن پیدا کنید و برای مقصد خود ثبت‌نام کنید. اگرچه همیشه تور سفر شما را ارزان‌تر نمی‌کند اما در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود.

یادتان باشد که تورهای ارزان، نسبت به قیمت‌شان به شما خدمات می‌دهند، پس قبل از ثبت‌نام، از تمام خدماتی که قرار است به شما دهند مطمئن شوید.

ارزان سفر کنید!!!

5. مسافرخانه‌های ارزان‌قیمت را نیز در نظر بگیرید

یکی از هزینه‌برترین اقلام سفر، جای خواب مسافران است. یادتان باشد شما حتماً نباید در هتل‌ها اسکان داشته باشید و فکر اینکه مسافرخانه‌ها کثیف و غیر قابل استفاده هستند را از سرتان بیرون کنید. بدون برنامه و شناسایی محلی عازم شهر و مکانی ناشناس نشوید. شما می‌توانید در بعضی مناطق، خانه‌های افراد بومی را کرایه کنید. با این کار هم هزینه‌تان کمتر می‌شود و هم به جوامع محلی کمک کرده‌اید. کمپینگ در دل طبیعت نیز یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های شما است. برای کاهش هزینه‌ها در سفرهای داخلی پیشنهاد می‌کنیم از اقامت‌گاه‌های محلی و در سفرهای خارجی از هاستل استفاده کنید. در مطالب زیر بیشتر بخوانید:

آشنایی با اقامتگاه‌های محلی هاستل چیست؟

ارزان سفر کنید!!!

6. مجهز بروید

با همه امکانات ولی کم‌هزینه سفر کنید. وسایل اولیه و موردنیازتان را از خانه با خود ببرید. بسیاری از کالاها در مقصد و بین راه قیمت بیشتری دارند. مواد غذایی کنسرو، ظروف سبک و کم‌حجم، فلاسک چای و... از این جمله موارد هستند.

7. از غذا خوردن در مناطق توریستی اجتناب کنید

در سفر زیاد در بند خوراکی نباشید. حتی می‌توانید وعده‌های غذای‌تان را کاهش دهید و بیشتر از منطقه مورد بازدیدتان لذت ببرید. یادتان باشد که رفتن به رستوران از عوامل افزایش هزینه‌های سفر است. شما می‌توانید غذای خود را در محل اقامت‌تان هم درست کنید. خرید کنسرو، همراه داشتن بیسکویت، کیک، پنیر، آب جوش و دم کردن چای، کشمش و… می‌تواند هزینه شما را بسیار پایین بیاورد. غذا خوردن حتی یک خیابان بالاتر از محدوده‌های توریستی می‌تواند بسیار ارزان‌تر و حتی سالم‌تر تمام شود.

اگر قرار باشد برای یک وعده در رستوران غذا بخورید، ترجیحاً صبحانه یا ناهار باشد؛ زیرا هزینه‌ها در روز معمولاً کمتر خواهد بود.

8. دفترچه بیمه با خودتان ببرید

برای شما در هر سنی و با هر وضعیت سلامتی، دفترچه بیمه ضرورت سفر شما است. سفر همیشه آبستن اتفاقات غیرمنتظره است و شما اگر خدایی نکرده، نیاز به خدمات درمانی پیدا کنید، با دفترچه بیمه هزینه‌تان کاهش پیدا می‌کند.

9. هواشناس باشید

همیشه در جنوب هوا گرم نیست و در اردبیل همیشه نیاز به کاپشن نیست. پس در هر منطقه‌ای که می‌روید هم لباس گرم و هم لباس خنک به همراه داشته باشید تا مجبور به تهیه آن نشوید.

10. به طبیعت بروید!

طبیعت‌گردی همیشه کم‌خرج‌‌تر از شهرگردی است. اگر هزینه شما کم است، پیشنهاد می‌کنیم که به دل طبیعت بروید و به‌ جای هتل 5 ستاره، زیر آسمان چند میلیون ستاره بخوابید. رفتن به طبیعت نه‌ تنها تأثیر بهتری بر روحیه شما خواهد گذاشت، هزینه کمتری هم برای‌تان خواهد داشت. اگر بودجه محدودی دارید بهتر است محلی که برای مسافرت انتخاب می‌کنید طبیعت باشد نه شهرهای بزرگ، مخصوصاً در ایام تعطیل مانند عید که مسافران بسیاری مهمان این شهرها هستند. رفتن به طبیعت نه‌ تنها اثر بهتری می‌تواند روی روحیه شما بگذارد که اگر جانب اطمینان را رعایت کنید، هزینه کمتری هم در بر خواهد داشت. در مطلب «8 دلیل برای انتخاب سفرهای طبیعت گردی» بیشتر بخوانید.

ارزان سفر کنید!!!

با HelpX بدون پول سفر کنید با این اپلیکیشن ارزان‌تر سفر کنید دنگ سفر؛ اپلیکیشنی برای مدیریت هزینه‌ها

1398/02/01 | کد مطلب: 3047
برچسب‌ها: نکات سفر
ارزان سفر کنید!!!
ارزان سفر کنید!!! حامد احمدی
ارزان سفر کنید!!!

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان