صندلی تاشو


ما از کنار برخی از وسایل سفر ساده می گذریم. اما همین وسیله ها در سفر بسیار کارآمد هستند و انرژی ما را ذخیره می کنند. یکی از این وسایل صندلی تاشو است. اگر گاهی اوقات پاهای تان درد می گیرد یا در هنگام پیاده روی نیاز به چند دقیقه نشستن و استراحت دارید، به شما پیشنهاد می کنیم یک صندلی تاشو همراه خود داشته باشید.

ما از کنار برخی از وسایل سفر ساده می‌گذریم. اما همین وسیله‌ها در سفر بسیار کارآمد هستند و انرژی ما را ذخیره می‌کنند. یکی از این وسایل صندلی تاشو است. اگر گاهی اوقات پاهای‌تان درد می‌گیرد یا در هنگام پیاده‌روی نیاز به چند دقیقه نشستن و استراحت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم یک صندلی تاشو همراه خود داشته باشید.

چرا صندلی تاشو؟

صندلی تاشو، صندلی‌ای سبک با قابلیت تا شدن و حمل آسان است. به این صندلی‌ها، صندلی‌های باغی و مسافرتی نیز می‌گویند. جالب است بدانید در زمان مصر باستان، یونان، ایران و رم باستان نیز از صندلی‌های تاشو استفاده می‌شده. امروزه به راحتی می‌توانید از فروشگاه نزدیک خانه‌تان یا به صورت آنلاین انواع مختلف صندلی‌های تاشو را تهیه کنید.

در برنامه‌های طبیعت‌گردی، مسیر ما از جنگل، رودخانه، کویر و... می‌گذرد. اگر شما جزو آن دسته از همسفران ما هستید که پادرد دارید یا به هنگام پیاده‌روی طولانی‌مدت نیاز به چند دقیقه استراحت دارید، یک صندلی تاشو می‌تواند به شما کمک کند. اگر صندلی تاشو همراه‌تان نباشد، باید از تمیز ماندن لباس‌های‌تان در طول سفر چشم‌پوشی کنید و روی زمین بنشینید.

صندلی تاشو

انواع صندلی‌های تاشو

صندلی‌های تاشو از اسکلت فلزی ساخته شده‌اند و دارای رنگ گالوانیزه هستند. این صندلی‌ها انواع مختلفی دارند؛ صندلی‌های تاشو به دو مدل پشتی‌دار و بدون پشتی تقسیم می‌شوند. برخی از این صندلی‌ها قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند.

کاربرد صندلی تاشو

هنگام صرف غذا در طبیعت نیز می‌توانید از صندلی‌تان استفاده کنید. در برنامه‌هایی که شب‌مانی (کمپ) در پیش دارید، برای نشستن و استراحت می‌توانید از صندلی‌های قابل حمل استفاده کنید. برای آسایش در سفر و کمپینگ در دل طبیعت، صندلی تاشو را فراموش نکنید. صندلی تاشو برای کسانی است که از نشستن روی زمین، کلوخ و غیره ابا دارند بسیار مناسب است. از دیگر موارد استفاده صندلی تاشو برای کسانی است که از زانو و پادرد رنج می‌برند. صندلی تاشو برای افراد کهنسال بسیار کاربردی است. در واقع می‌توان گفت صندلی تاشو برای این افراد یکی از ملزومات سفر و کمپ است. با این صندلی‌ها هرزمان که احساس خستگی کردند می‌توانند استراحت کنند و مجبور نیستند به سختی روی زمین بنشینند. به خصوص صندلی‌های تاشو پشتی‌دار برای این افراد بسیار مناسب است. گرچه حمل این صندلی‌ها دشوار است اما ساعت‌ها می‌توانند از این صندلی‌ها استفاده کنند و خسته نشوند.

ویژگی صندلی‌های تاشو

کوچک و قابل‌حمل است. هنگام نشستن راحت است. محکم و قابل‌اطمینان است. در هنگام خرید، ترجیحاً رنگ های تیره را انتخاب کنید.

صندلی تاشو

مشکلات حمل صندلی

صندلی‌های تاشو با تمام فواید و کاربردها، به عقیده برخی دست و پاگیرند و به آسانی حمل نمی‌شوند. به خاطر همین است که بسیاری قید آن را می‌زنند و ترجیح می‌دهند روی زمین بنشینند.

اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید، نیاز چندانی به صندلی‌ تاشو نخواهید داشت، تمام سنگ‌ها و شن‌ها می‌تواند صندلی شما باشد. در سفر‌هایی که پیاده روی زیادی دارید، دست و پا گیر بودن صندلی ممکن است شما را آزار دهد. حمل یک صندلی اضافه، بار شما را سنگین‌تر کرده و فضای وسیله نقلیه‌تان را اشغال می‌کند. در سفر‎های شهر‌گردی نیازی به صندلی تاشو نخواهید داشت.

صندلی تاشو

صندلی تاشو یکی از وسایل موردنیاز کمپینگ، پیکنیگ و سفر است. در ادامه در مورد دیگر وسایل سفر بیشتر بخوانید:

انتخاب زیرانداز مناسب در سفر آشنایی با ویژگی ظروف مناسب سفر ویژگی قمقمه و فلاسک مناسب سفر چطور صندل طبیعت‌گردی مناسب بخریم؟ از چه کوله پشتی استفاده کنم؟ در سفر چه لباسی بپوشیم؟ چه داروهایی را موقع سفر با خود ببریم؟

1398/02/01 | کد مطلب: 2523
برچسب‌ها: نکات سفر
صندلی تاشو
صندلی تاشو حامد احمدی
صندلی تاشو

کارشناس ادبیات، کارشناس ارشد گردشگری، علاقمند به سفر و طبیعت


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد