جشن سینما در گذر برادران مظفر


جشن سینما در گذر برادران مظفر

«گذر سینما» همزمان با سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در ابتدای خیابان براداران مظفر در کنار سینما فلسطین برپا شده تا شهروندان را با جشنواره همراه‌تر کند و سینما را به فضای شهری بیاورد

جشن سینما در گذر برادران مظفربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، چادر بزرگ سفیدی در خیابان سنگفرش شده برادران مظفر برپا و زیر چادر صندلی‌هایی برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم چیده شده است؛ اینجا «گذر سینما» است که به مناسبت سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برپا شده و هر روز در غرفه هایش برنامه‌های متنوع هنری اجرا می‌شود.
وحید قاسمی مدیر رویداد‌های شهری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره این گذر سینمایی که امسال نخستین تجربه خود را با همکاری شهرداری تهران پشت سر می‌گذارد، می‌گوید: گذر سینما اتفاقی است برای اینکه مردم را با سینما آشتی دهد و فضایی بسازد که جشنواره را از در‌های بسته بیرون بیاورد و شهر را درگیر خودش کند.
وی ادامه می‌دهد: جشنواره جهانی فیلم فجر یک رویداد تخصصی و نخبه‌پرور است که در اهداف خود می‌خواهد کمک کند سینمای ایران هم در سطح داخلی هم جهانی ارتقا یابد و از سوی دیگر می‌تواند رویداد شهری باشد و با شهر ارتباط برقرار کند و همین دیدگاه باعث شد گذر سینما در کنار سینما فلسطین شکل بگیرد.
قاسمی درباره برنامه‌هایی که در گذر سینما برگزار می‌شود، می‌گوید: در «گذر سینما» برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی، فیلمنامه‌خوانی، نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره در دوره قبل، اجرای موسیقی زنده و خیمه‌شب‌بازی داریم و سعی کردیم در این گذر فضای متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای را برای مردم به وجود بیاوریم.
غرفه‌های حجم‌سازی، کاریکاتور، نمایش عروسکی، شهر فرنگ و فروش محصولات فرهنگی بخش‌هایی از گذر سینماست. مسئول شهر فرنگ به شهروند علاقه‌مندی توضیح می‌دهد که در دوره‌ای گردانندگان شهر فرنگ با برش اسلاید‌های فیلم‌های واقعی برای خودشان فیلم‌های جدیدی درست می‌کردند و در ازای چند سکه آن را به مردم نشان می‌دادند.
برنامه‌های گذر سینما هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ اجرا می‌شوند. موسیقی‌هایی که در گذر سینما اجرا می‌شوند، موسیقی فیلم هستند و همچنین هر شب یک هنرمند مهمان «گذر سینما» است و نمایشنامه‌خوانی یا فیلمنامه‌خوانی با حضور او برگزار می‌شود.
سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی