انسان منتظر به آموزه‌های دینی توجه دارد


انسان منتظر به آموزه‌های دینی توجه دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه مکتب اهل بیت (ع) ویژگی‌های انسان منتظر را بیان کرده است، متذکر شد: یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان منتظر توجه به احکام الهی و آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی بصیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقوله «انتظار» نشان‌دهنده امیدواری به آینده است، اظهار کرد: در همه ادیان الهی و غیرالهی فرهنگ انتظار وجود دارد.

وی با بیان اینکه انسان در جریان زندگی با سختی‌ها و ناملایمات و مشکلات فراوانی مواجه است، افزود: انسان برای اینکه بتواند مشکلات را تحمل و به وظایفش عمل کند، به امیدواری به آینده به عنوان نیروی محرکه نیاز دارد؛ امیدواری به آینده‌ای همراه با توفیق و کامیابی.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان با اشاره به توجه ویژه دین مبین اسلام و مذهب تشیع به مقوله «انتظار» در قالب فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: آیه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» از طراحی خداوند برای آینده حکایت می‌کند، یعنی حکومت آخرالزمان متعلق به بندگان شایسته است.

بصیری با بیان اینکه آیات و روایات اسلامی همواره انسان را به آخرالزمان امیدوار می‌کند، گفت: امید به تغییر در زندگی انسان نقش اساسی دارد و باعث می‌شود در جهانی که سراسر ظلم و ستم و جنایت و بمب اتم و کشتار وجود دارد، دچار یاس و ناامیدی نشود و به مبارزه و مقاومت و تلاش ادامه دهد تا وعده الهی محقق گردد.

وی با اشاره به وجود هفت هزار روایت از معصومین (ع) با محوریت حکومت بقیه‌الله، اضافه کرد: فرهنگ انتظار و مهدویت نه تنها یکی از مباحث جدی در اسلام و شیعه است، بلکه امروزه پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی مضمون مهدویت و آخرالزمانی دارد. بیش از ۲۵۰ دانشگاه در آمریکا در حوزه آخرالزمان پژوهش می‌کند و برنامه‌ریزی‌های لازم را دارد.

مدرس دانشگاه با بیان اینکه مکتب اهل بیت (ع) ویژگی‌های انسان منتظر را بیان کرده است، متذکر شد: ما مسلمانان و شیعیان باید وظایف خود را نسبت به فرهنگ انتظار بدانیم و بی‌تردید یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان منتظر توجه به احکام الهی و آموزه‌های دینی است. در واقع قرآن و سیره اهل بیت (ع) چارچوب‌های زندگی مهدوی را مشخص کرده و کار برای ما دشوار نیست، در حالیکه دنیا در یافتن مصادیق حکومت آخرالزمان دچار سردرگمی شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان منتظر واقعی را مأنوس با واجبات الهی همچون نماز و زکات و جهاد دانست و یادآور شد: انسان منتظر مکارم اخلاقی را در خود پرورش می‌دهد و قطعاً یکی از مهمترین مکارم اخلاقی، امیدواری به آینده و مأیوس نبودن است.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی دست از مبارزه علیه ظلم و ستم برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: منتظر امام زمان (عج) الگوی خود را از قرآن و اهل بیت (ع) می‌گیرد و انفعال ندارد لذا اگر شاگرد خوبی برای مکتب قرآن و اهل بیت باشیم، یک منتظر واقعی هستیم و نباید به دعا برای ظهور اکتفا کرد، بلکه باید در عمل شیعه خوبی برای امام زمان باشیم.

بصیری، عدالت‌محوری را یکی از شاخصه‌های جامعه منتظر دانست و عنوان کرد: اگر آحاد جامعه در مسیر قرآن و اهل بیت حرکت کنند و قوانین ما قوانین اسلامی باشد، زمینه ظهور فراهم خواهد شد و یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های ظهور عدالت است و هر چقدر که جامعه ما از عدالت فاصله بگیرد، ظهور امام زمان را به تأخیر می‌اندازیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی