پیش‌بینی دمای صفر درجه و یخبندان برای برخی مناطق استان قم


پیش‌بینی دمای صفر درجه و یخبندان برای برخی مناطق استان قم

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در نتیجه‌ ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه، کاهش دمای 5 الی 7درجه‌ای طی روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش‌بینی می‌شود.

مهران حیدری‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای امشب و فردا انتظار شرایط جوی پایدار داریم و از دوشنبه شاهد ورود یک سامانه بارشی جدید خواهیم بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی اوایل روز دوشنبه 2اردیبهشت وارد استان خواهد شد و تا روز سه شنبه به تناوب فعالیت خواهد داشت، هم چنین در نتیجه‌ ورود این سامانه، کاهش دمای 5 الی 7درجه‌ای طی روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می‌شود.

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی

حیدری عنوان کرد: این کاهش دما برای مناطق مرتفع استان و برخی روستاهای شمال غربی و جنوب شرقی استان تا دمای صفر درجه سانتیگراد و رسیدن به شرایط یخبندان پیش بینی می‌شود و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان استان می‌توانند توصیه های هواشناسی لازم برای این شرایط از وبسایت اداره کل هواشناسی استان قم (http://www.ghommet.ir) و هم چنین از طریق سازمان جهاد کشاورزی دریافت کنند که از جمله این توصیه‌ها تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها متناسب با تغییرات جوی، توجه به تاسیسات آبیاری تحت فشار،انجانم تمهیدات لازم برای جلوگیری از نفوذ سرما به کندوهای زنبور عسل و... است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور