شادی برای اهل بیت(ع) به جامعه امید و حرکت می‌دهد


شادی برای اهل بیت(ع) به جامعه امید و حرکت می‌دهد

رئیس انجمن علمی مهدویت گفت: اعیاد مذهبی و شادی برای اهل بیت(ع)، به جامعه امید، نشاط و حرکت می دهد، از این رو نباید به هر دلیلی این شور و نشاط در جامعه مغفول بماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تبریک نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) گفت: متأسفانه گاهی در جامعه دچار افراط و تفریط هستیم، در حالی که باید همان گونه که در سوگواری اهل بیت (ع)، غمگین و محزون باشیم، در شادی‌های آن‌ها نیز شادمانی خود را نشان دهیم.

رئیس انجمن علمی مهدویت افزود: در ایام محرم و صفر و یا در برگزاری اعیاد مرتبط با اهل بیت (ع)، وقتی مشتاقان و ارادتمندان، با نذری دادن، ارادت خود را نشان می‌دهند، می‌بینیم عده‌ای کمپین راه می‌اندازند که باید این پول‌ها را به گرسنگان بدهید.

وی اظهار کرد: نذری دادن و هزینه کردن برای اهل بیت (ع) منافاتی با دستگیری از نیازمندان ندارد، اتفاقاً آن‌هایی که اهل نذری دادن هستند بیش از دیگران در دستگیری از نیازمندان و انجام امور خیر پیش قدم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری بیان کرد: فردی که برای عزاداری‌ها و یا شادی‌های اهل بیت (ع)، هزینه می‌کند قطعاً در پیروی از ائمه اطهار (ع) که سفارش‌های زیادی در دستگیری از نیازمندان داشته اند، کوتاهی نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: در جامعه گاهی هزینه‌هایی صرف سفرهای خارجی و جشن‌های تجملاتی می‌شود اما هیچ کس نمی‌گوید این هزینه‌ها را برای نیازمندان صرف کنید، قطعاً جامعه‌ای که می‌خواهد احیاگر نام و یاد اهل بیت (ع) باشد، در حمایت از فقراء و نیازمندان پیشگام خواهد بود.

معاون آموزش و پژوهش پژوهشکده مهدویت گفت: برگزاری اعیاد مذهبی و شادی برای اهل بیت (ع)، بسیار اثر بخش است و به جامعه امید، نشاط و حرکت می‌دهد، از این رو نباید به هر دلیلی این شور و نشاط در جامعه مغفول بماند.

وی افزود: در مجالس اهل بیت (ع)، هیچ تفاوتی میان غنی و فقیر وجود ندارد، این مراسم‌ها دعوتی و برای عده‌ای افراد خاص نیست و تنها مجلسی است که همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: با توجه به حوادث اخیر، برخی از افراد می‌گویند، امسال در این اعیاد، جشن نمی‌گیریم و پول را برای سیل زدگان می‌دهیم، در حالی که می‌شود جشنی ساده گرفت و در همان جشن نیز برای آسیب دیدگان، کمک‌هایی را از سوی افراد خیر جمع کرد.

وی بیان کرد: حتی می‌توان در همان مناطق سیل زده نیز جشنی را برای احیای نام اهل بیت (ع) به ویژه در اعیاد شعبان گرفت تا به آن‌ها امید داد و هم این اعیاد را زنده نگاه داشت.

رئیس انجمن علمی مهدویت اظهار کرد: جشن نیمه شعبان، یکی از اعیاد بسیار مهم در مسیر زنده نگاه داشتن فرهنگ انتظار است، انتظاری که به ما حیات می‌دهد.

وی عنوان کرد: حیات ما تأثیر پذیر از خورشید است، خورشید چه پنهان و چه عیان باشد در حیات خود، از آن بهره می‌گیریم؛ جایگاه امام نیز چنین است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در مورد دوران غیبت ولی عصر (عج) نیز گفت: غیبت به معنای نبودن امام و رها کردن امت نیست، غیبت به این معناست که ولی خدا در میان امت هاست، اما ناشناخته و همچون خورشیدی پشت ابر است.

وی افزود: باید در دوران غیبت، با بصیرت و آگاهی زمینه را برای ظهور فراهم کنیم، اهل بیت (ع) هشدار می‌دهند، فریب برخی از افراد در معرفی نشانه‌های ظهور را نخوریم، هر کس که قدمی در این راه برمی دارد به معنای پیروی از اهل بیت (ع) نیست و نباید بازیچه عده‌ای از افراد سودجو از مهدویت باشیم.

رئیس انجمن علمی مهدویت بیان کرد: ظهور حضرت مهدی (عج) وعده‌ای الهی است و نباید آن را در هیچ برهه‌ای فراموش کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت