دارالفنون فرصت انتقال تجربه به جوانان علاقمند سینما است


دارالفنون فرصت انتقال تجربه به جوانان علاقمند سینما است

تهران - ایرنا - عضو کانون کارگردانان سینمای ایران، بخش «دارالفنون» را از بخش های موفق جشنواره جهانی فیلم فجر دانست و آن را فرصتی برای ارتباط درست بین جوانان علاقمندان به سینما و فعالان این عرصه دانست.

نادر مقدس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با تاکید بر اینکه جشنواره جهانی فیلم فجر در این چند سال سعی کرده مسیر درستی را طی کند، اظهار داشت: جشنواره جهانی فیلم فجر رویداد قابل قبولی است و برخلاف صحبت های عده ای، می تواند به صورت مستقل از جشنواره ملی فیلم فجر برگزار شود.
وی با اشاره به مسایلی که پیش روی برگزاری یک جشنواره سینمایی با رویکرد نمایش فیلم های خارجی است، گفت: اینکه این جشنواره، فیلم های خارجی را به نمایش می گذارد یعنی محدودیت هایی پیش رو دارد زیرا نمی توان هر فیلمی را انتخاب کرد و همچنین ممکن است برخی فیلم ها نیاز به مناسب سازی برای نمایش در ایران داشته باشند.
این نویسنده و کارگردان سینما درباره استقبال مردم و به ویژه جوانان از جشنواره جهانی فجر گفت: شاهد هستم که جوانان هر ساله استقبال خیلی خوبی از جشنواره جهانی می‌کنند و فکر می‌کنم حضور کارگردانان سینما در کنار این جوانان که علاقه مندانه به جشنواره می آیند، می‌تواند کمک کند تا آن ها در ادامه راه موفق تر باشند.
مقدس افزود: یکی از راه های ارتباط مثمرثمر اهالی سینما و جوانان، تجربه «دارالفنون» است که خیلی هم تجربه موفقی بوده و کمک خیلی زیادی به جوانان کرده است.
عضو کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن امیدواری از اینکه جشنواره گستردگی بیشتری پیدا کند، گفت: این جشنواره باید در شهرهای مختلف برگزار شود تا مردم بیشتری بتوانند از برنامه های این فستیوال استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 29 فروردین تا 6 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برپاست. جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌­های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه – بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌­های دانشگاهی، کارگاه­‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
فراهنگ**9246**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...