نایب ویژه امام زمان(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید است


 نایب ویژه امام زمان(عج) ولایت فقیه و مراجع تقلید است

حجت الاسلام جلیلی، با بیان اینکه نایب ویژه امام زمان(عج) همان ولایت فقیه و مراجع تقلید هستند، گفت: وظایف ما منتظران موعود، دعا و توفیق اطاعت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام مرتضی جلیلی» در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان که پیش از ظهر امروز(یکشنبه، ۱ اردیبهشت) به همت کانون تخصصی مهدویت استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، گفت: در دعاهای صحیفه سجادیه برای اینکه امام سجاد(ع) مردم را هدایت کنند، از زبان دعا استفاده کردند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه بیان کرد: امام سجاد با زبان دعا راهکارهای زندگی را به مردم معرفی می کردند.

وی اظهارکرد: دعایی از خود امام عصر(عج) آمده است که با جمله اللهم الرزقنا توفیق الطاعه شروع شده و وظایف افراد را در زمان غیبت بیان کرده است.

حجت الاسلام جلیلی، تاکید کرد: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت این است که از خداوند بخواهیم توفیق اطاعت را به ما عنایت کند.

وی با اشاره به اینکه توفیق اطاعت همان رزق مادی و معنوی است، ادامه داد: به این معنی که از خدا بخواهیم رزق مادی مثل خانه و همسر و اتومبیل و غیره را با رزق معنوی همانند توفیق شب زنده داری، ختم قرآن و عبادات معنوی نصیب ما کند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد کرمانشاه خاطرنشان کرد: این دعاها، تکالیف و وظایف منتظران جزء رزق های معنوی خداوند متعال است، که به بعضی از بندگانش این توفیق را عطا کرده است.

وی بیان کرد: باید از خداوند بخواهیم ما را عامل به این تکالیف بگرداند و خداوند ما را موفق کند که بتوانیم این عبادت ها را انجام دهیم.

حجت الاسلام جلیلی گفت: نشانه اهل تکلیف و اهل اطاعت از خداوند در این آیه آمده است که ” یا ایهاالذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم ” یعنی ای مردم از خدا اطاعت کنید بعد از پیامبر(ص) و نیز از ولی الامر اطاعت کنید،

وی افزود: یکی از معانی ذکر این است که نشانه اطاعت از خدا و پیغمبر و اطاعت از ولی امر است و در زمان غیبت امام زمان باید از روحانیون و مرجع تقلید گاطاعت کنیم که اینان نایب امام زمان هستند.

این مقام مسئول، عنوان کرد: خداوند فرموده نائب ویژه امام زمان(عج) همان مراجع تقلید و ولایت فقیه است که امام خمینی(ره) هم در منویاتی بیان کردند که ولی فقیه استمرار رسول خدا و انبیاء است.

وی در پایان متذکر شد: پس از اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از والدین آمده است، چرا که خداوند فرموده خشنودی من در رضایت آنان از فرزند است.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور