ترخیص 39 هزارتن گوشت گوسفندی و 73 هزار راس دام زنده کشتاری


ترخیص 39 هزارتن گوشت گوسفندی و 73 هزار راس دام زنده کشتاری

دولت برای ایجاد تعادل در بازار واردات گوشت قرمز ارز نیمایی را برای واردات این محصول درنظر گرفته است و بر این اساس تاکنون 39 هزارتن گوشت گوسفندی و 73 هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت در جلسه 17 بهمن 97 خود وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به توزیع مناسب‌تر گوشت‌های وارداتی با ارز یارانه‌ای اقدام کند. هیئت وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام کند. این اقدامات در راستای ایجاد تعادل قیمتی در بازار گوشت قرمز انجام شده است.

بنابراین گزارش، کارشناسان اقتصادی بر این اساس پیش بینی کرده بودند که قیمت گوشت روند کاهشی به خود می گیرد و بازار به آرامش می رسد و حالا بنا به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اختصاص ارز نیما به واردات، میزان واردات گوشت قرمز در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار راس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

«علیرضا رفیعی پور» امروز (یکشنبه اول اردیبهشت) در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «تا ۱۹ فروردین میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله ۴ هزارتن، گوشت گوسفند ۸ تن و مرغ منجمد ۳۵ تن اعلام کرد. مجوز واردات بهداشتی برای ۱۱۸ هزارتن گوشت گوسفند، ۲۲ هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تاکنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.»

این گزارش می افزاید: با توجه به جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور و رکود حاکم بر بازار، قیمت گوشت گوسفندی در بازار کاهش یافته است به طوریکه برخی فروشندگان به سبب کاهش تقاضا در برابر عرضه و فروش محصول خود هر کیلو شقه را با نرخ‌های ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌کنند. با استمرار روند کنترل مرز‌ها و عرضه بره‌های نو به بازار پیش بینی می‌شود که مجدد قیمت گوشت در ماه رمضان افت کند.

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی نیز برای افزایش تولید گوشت قرمز در سال 98 اقداماتی چون توسعه پرورش گاوهای دومنظوره (گوشتی و شیری)، ارائه تسهیلات، فراهم کردن بستر لازم برای افزایش جمعیت دام‌های سبک پربازده که اصلاح شده، چندقلوزا و دارای رشد بالا هستند و همچنین پایه‌گذاری ورود دام‌های پایه‌پروار به خصوص گوساله در نقاط مختلف کشور را در دستور کار دارد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد