پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته/برگشت ٦٧١ هزار فقره چک در اسفند 97


پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته/برگشت ٦٧١ هزار فقره چک  در اسفند 97

6 محصول سایپا چهار ستاره کیفی گرفتند، برگشت ٦٧١ هزار فقره چک، دلار 13 هزار و 600 تومان، پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته، رشد فرابورس در معاملات فروردین برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (اول اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

برگشت ٦٧١ هزار فقره چک به ارزش ٩٧ هزار میلیارد ریال

بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٣١ هزار میلیارد ریال در اسفندماه ١٣٩٧ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۵.۳ درصد و ۳۹.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٥٧١ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

این در حالی است که براساس آمار بانک مرکزی بالغ بر۶.۶ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۷۴۱ هزار میلیارد ریال در بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸.۵ درصد و ۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۲.۳ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۴۰۲ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

بنابراین گزارش در اسفندماه ١٣٩٧، ۵۳.۲ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۵.۶ درصد، ۹.۷ درصد و ۷.۹ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۶.۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۵.۳ درصد)، اصفهان (۵.۵ درصد) و خراسان رضوی (۵.۴ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

در حالی که در بهمن سال گذشته، ۵۲.۷ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۵.۱ درصد، ۹.۷ درصد و ۷.۹ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۵.۴ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۴.۳ درصد)، خراسان رضوی (۵.۶ درصد) و اصفهان (۵.۵ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

۶ محصول سایپا چهار ستاره کیفی گرفتند/ کوییک، ارزان‌ترین سه‌ ستاره کشور

پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته/برگشت ٦٧١ هزار فقره چک  در اسفند 97

شش محصول تولید گروه خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ارزشیابی ملی خودروهای داخلی، در جمع خودروهای چهارستاره کیفی قرار گرفتند و خودرو "کوییک" نیز در نخستین ارزیابی خود توانست سه‌ستاره کیفیت دریافت کرده و خود را به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی سه‌ ستاره کیفی کشور معرفی کند.

خودروهای کیاسراتو، چانگان CS35، آریو دنده‌ای و اتوماتیک، پارس‌تندر و ساندرو اتوماتیک در این گزارش موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند.

خودروی کوییک هم که به‌عنوان یک محصول جدید گروه خودروسازی سایپا وارد بازار شده، برای نخستین‌بار مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت و توانست سه‌ ستاره کیفی دریافت کند، ضمن این ‌که این محصول در بین خودروهای سه ‌ستاره موجود، ارزان‌ترین خودرو کشور محسوب می‌شود.

طلا گرمی ۴۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان/دلار ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان

پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته/برگشت ٦٧١ هزار فقره چک  در اسفند 97

امروز یکشنبه (اول اردیبهشت ماه) هر گرم طلای 18 عیار در بازار به قیمت 427 هزار و 800 تومان ارزشگذاری شده است و هر انس طلا در بازار جهانی نیز به قیمت 1275 دلار مبادله می شود. در بازار سکه نیز امروز سکه طرح جدید با قیمت 4 میلیون و 740 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 640 تومان و ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 680 هزار تومان ارزشگذاری شده است و قیمت طلای آب شده نیز یک میلیون و 853 هزار تومان است.

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 31 فروردین) هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۲۷ هزار و ۷۹۴ تومان ارزش‌گذاری شده بود و هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز امروز با قیمت ۱۲۷۲دلار معامله می‌شود. در بازار سکه نیز سکه بهار آزدی طرح جدید با قیمت 4 میلیون و 718 هزار تومان، سکه طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 550 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 640 هزار تومان، ربع سکه بهار ازادی با قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 935 هزار تومان مبادله می شود.

بنابراین گزارش، امروز (اول اردیبهشت) در نرخ رسمی ارز در بازار به صورت زیر است:

‏ دلار: 4200 تومان

‏ یور: 4722 تومان

‏ پوند : 5458 تومان

درهم : 1143 تومان

لیر: 723 تومان

یوان: 625 تومان

این در حالی است که انواع ارز در بازار آزاد قیمت های متفاوتی دارد و لیر ترکیه با قیمت 2410 تومان، درهم امارت با قیمت 3730 تومان، یوان چین با قیمت 2030 تومان، دلار کانادا با قیمت 10 هزار و 100 تومان، فرانک سوئیس با قیمت 13 هزار و 850 تومان، پوند انگلیس با قیمت 18 هزار و 100 تومان، یورو با قیمت 15 هزار و 400 تومان و دلار با قیمت 13 هزار و 600 تومان مبادله می شود.

پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته

پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ۹۶ مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه‌های تحت عنوان سایرمشمولان شامل وراث جدید تعیین تکلیف شده، مددجویان تغییر وضعیت یافته، ایثارگران و خانواده‌های آنان، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستاد‌های نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و حسینه ها، زندانیان آزاد شده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان موسسات خیریه و فعالان قرآنی طی روز‌های جاری پایان می‌یابد.

طبق اعلام سازمان خصوصی سازی در این مرحله حدود ۲ میلیون نفر از آخرین سری از مشمولان سهام عدالت سایر گروه‌ها سود سهام عدالت خود را در مجموع به ارزش بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان دریافت خواهند کرد و بدین ترتیب واریز سود سهام عدالت مشمولان سایر اقشار پایان می‌یابد.

رشد فرابورس در معاملات فروردین ماه/معامله ۲۳ هزار میلیارد ریال کالا

پایان پرداخت سود سهام عدالت تا آخر هفته/برگشت ٦٧١ هزار فقره چک  در اسفند 97

بر اساس آمارهای معاملاتی در سال ۹۷ آیفکس و ارزش بازار فرابورس با رشد مواجه شده اند و در ادامه مسیر رو به رشد فرابورس در سال جاری بر اساس اطلاعات منتشره در هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه، ۳۷۸ هزار و ۱۶۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

بنابر گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بر اساس آمار منتشره هفته گذشته در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، ۸۴ هزار و ۳۵۲ تن انواع کالا به ارزش ۸ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار ۷۳ هزار و ۳۰۰ تن فولاد، ۶ هزار و ۱۰۰ تن مس، ۴ هزار و ۴۰۰ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، یک کیلوگرم شمش طلا و ۴۲۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد

تامین سوخت کم سولفور و اینترنت اشیا؛ اولویت های مهم دریایی در سال ۹۸

سازمان بنادر و دریانوردی در راستای ماموریت های محوله به آن و بر اساس شعار سال «روونق تولید» برنامه ریزی هایی را انجام داده است که در این راستا بنا به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه کشتیرانی داخلی با توجه به توسعه بنادر، آمادگی سازمان بنادر برای حرکت در مسیر تحقق اینترنت اشیا و لزوم پوشش کامل مخابراتی برای تردد ایمن شناورها از مهمترین اهداف تجارت دریایی کشور در سال ۹۸ است.

«هادی حق شناس» در این باره به امروز (یکشنبه اول اردیبهشت) پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی گفته است: «مهمترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال ۹۸ استفاده از سوخت کم سولفور است که از ۸ ماه دیگر شناورها ملزم استفاده از آن هستند و باید از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند.در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است، ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم و مهمترین برنامه هشت ماه آینده بنادر ایران به طور حتم تامین سوخت سنگین کم سولفور است.»

ترخیص ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزار راس دام زنده کشتاری

دولت در جلسه 17 بهمن 97 خود وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد نسبت به توزیع مناسب‌تر گوشت‌های وارداتی با ارز یارانه‌ای اقدام کند. هیئت وزیران همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی را موظف کرد با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در مراحل ترخیص گوشت از بنادر اقدام کند. این اقدامات در راستای ایجاد تعادل قیمتی در بازار گوشت قرمز انجام شده است.

بنابراین گزارش، کارشناسان اقتصادی بر این اساس پیش بینی کرده بودند که قیمت گوشت روند کاهشی به خود می گیرد و بازار به آرامش می رسد و حالا بنا به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اختصاص ارز نیما به واردات، میزان واردات گوشت قرمز در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و بنابر آمار تا ۱۹ فروردین، ۹۲ هزار راس گوسفند زنده به مقصد کشتارگاه استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان از کشور رومانی حمل و کشتار شده است.

«علیرضا رفیعی پور» امروز (یکشنبه اول اردیبهشت) در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «تا ۱۹ فروردین میزان مجوز بهداشتی واردات گوشت گوساله ۴ هزارتن، گوشت گوسفند ۸ تن و مرغ منجمد ۳۵ تن اعلام کرد. مجوز واردات بهداشتی برای ۱۱۸ هزارتن گوشت گوسفند، ۲۲ هزارتن گوشت مرغ و یک میلیون و ۳۸۰ هزار راس دام زنده کشتاری صادر شده است که تاکنون ۳۹ هزارتن گوشت گوسفندی و ۷۳ هزارراس دام زنده کشتاری ترخیص شده است.»/

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود