تردد زائران در شهر قم 12 درصد افزایش یافت


تردد زائران در شهر قم 12 درصد افزایش یافت

قم- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تردد زائران به شهر مقدس قم درایام نیمه شعبان نسبت به مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته ، گفت: پنج هزار نیرو فرماندهی انتظامی استان و بخشی نیز از ستاد ناجا به قم اعزام شدند تا درایام شعبانیه خدمتگذار مردم باشند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مسجد جمکران، سردار حسین اشتری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مسجد مقدس جمکران با حضور در دفتر تولیت این مکان مقدس در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، تاکید کرد: طی چند روز گذشته تاکنون با توجه به ازدحامی که داشتیم، مشکل خاصی وجود نداشت.
وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش تردد زائران را شاهد هستیم. به گونه ای که حدود 160 هزار خودرو اعم از سواری و اتوبوس طی 24 ساعت گذشته وارد شهر مقدس قم شده اند.
وی ادامه داد: در پایش هوایی که از مسیرهای منتهی به شهر قم و محدوده مسجد جمکران انجام دادیم ترافیک روان بود و مشکل خاصی وجود نداشت.
اشتری گفت: از ابتدای سال با کاهش حدود 30 درصدی جان باختگان حوادث رانندگی مواجه بودیم که امیدواریم با هماهنگی خوبی که بین مردم و پلیس وجود دارد این میزان بازهم کاهش یابد.
وی یادآور شد: امیدواریم طی ساعات باقیمانده با عنایت الهی، هماهنگی مردم و هوشیاری همکاران شاهد مشکل خاصی نباشیم و از رانندگان عزیز می خواهیم که به توصیه های پلیس بیش از گذشته دقت کنند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

** جشن نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است
فرمانده نیروی انتظامی استان قم نیز در این دیدار گفت: جشن و روز نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است و باید به همین اندازه به آن توجه شود، لذا پنج هزار نیروی پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان را بر عهده دارند.
سردار عبدالرضا آقاخانی بیان کرد: نگاه و توجه به قم به ویژه برگزاری جشن های نیمه شعبان عزم ملی را می طلبد و نباید صرفا بر عهده استان باشد.
وی با اشاره به گستره فعالیت های مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم در بخش های انتظامی، عملیاتی، ترافیکی، پشتیبانی و اطلاع رسانی، تصریح کرد: به دلیل افزایش ضریب امنیت و انضباط، 16 پایگاه انتظامی،عملیاتی و تخصصی پلیس های اطلاعات، راهور و آگاهی در مسجد جمکران حضور دارند.
7405/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس