در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟


یکی از جاذبه های سفر، ارتباط با جوامع محلی و کسب تجربه های بومی است. اما به نظرتان چگونه می توان این ارتباط را برقرار کرد؟ برای کسب تجربه های محلی به کدام مناطق باید برویم؟ چه رفتارهایی در سفر باعث ایجاد صمیمیت با جوامع بومی می lrm;شود و چه رفتارهایی ما را دور می کند؟

یکی از جاذبه‌های سفر، ارتباط با جوامع محلی و کسب تجربه‌های بومی است. اما به نظرتان چگونه می‌توان این ارتباط را برقرار کرد؟ برای کسب تجربه‌های محلی به کدام مناطق باید برویم؟ چه رفتارهایی در سفر باعث ایجاد صمیمیت با جوامع بومی می‎شود و چه رفتارهایی ما را دور می‌کند؟

1. پیدا کردن رستوران‌های محلی

مکان‌های جذابی که محلی‌ها دوست دارند در آنجا غذا بخورند و بیاشامند را پیدا کنید، سپس نقاط موردعلاقه خود را بیابید. درنهایت می‌بینید که در میان افراد محلی هستید که مشتاق به راهنمایی شما هستند تا از زمانتان بهترین بهره رو ببرید. در صورت امکان با زبان‌های بومی آشنایی بیشتری پیدا کنید چراکه شناخت مناطق را برایتان آسان‌تر می‌کند.

2. از رفتن به مراسم و مکان‌هایی که بیشتر برای توریست‌ها ترتیب داده ‌شده‌اند، پرهیز کنید

بسیاری از فعالیت‌هایی که معمولاً به شما پیشنهاد می‌شود، چیزهایی نیست که خود افراد محلی انجام می‌دهند. در واقع در مکان‌های توریستی، افرادی که با آن‌ها سروکار دارید، تنها محلی‌هایی هستند که مشغول به کارند نه محلی‌هایی که مشغول به زندگی روزمره‌اند. اگر افرادی را پیدا کنید که بیشتر اوقات فراغت‌شان را در یک‌ کافه یا پارک محلی می‌گذرانند، راحت‌تر می‌توانید این موانع را از سر راه‌تان بردارید.

در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟

با افرادی که می‌توانند راهنمای شما در پشت پرده باشند ارتباط برقرار کنید!

برای اینکه در این ضمینه تجربه کسب کنید، ارتباط با افراد محلی که تمایل به راهنما بودن دارند از ساده‌ترین راه‌هاست. اگراین گونه تبادل فرهنگی مدنظرتان نیست، از نرم‌افزارها و سایت هایی همچون Vayabel یا سایت Like A local کمک بگیرید. اگر آیفون دارید، Asknative را امتحان کنید که هدف آن پاسخگویی به سؤالات شما از محلیان است. اگر موانع زبانی مشکلی برای‌تان به وجود آورد، از تلفن همراهتان استفاده کنید. ازآنجایی‌ که مردم دوست دارند که توصیه‌های‌شان را با شما در میان بگذراند، آن‌هم رایگان، بنابراین شما می‌توانید کشورشان را از دیدگاهی مطمئن تجربه کنید. ضمنا در مورد کلاه‌برداری‌ها محتاط باشید.

در مناطقی اقامت کنید که محلیان در آنجا ساکن‌اند

برای سفرهای خارجی از سایت‌هایی مثل Airbnb جهت اجاره خانه بهره ببرید. بدین ترتیب خودتان را در میان افراد مقیمی می‌بینید که می‌توانید تجربیات روزمره آن‌ها را خودتان نیز تجربه کنید. اگر میزبان خوبی داشته باشید، آن‌ها در مورد مکان‌های مختلف پیشنهاد‌هایی در اختیارتان قرار خواهند داد یا حتی خودشان شما را همراهی خواهند کرد. برای سفرهای داخلی نیز اقامت در خانه‌های محلی و اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی این امکان را برای شما فراهم می‌کند. برای آشنایی با این نوع اقامتگاه مطلب آشنایی با اقامتگاه‌های محلی راهنمای شما خواهد بود.

در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟

کار در سفر

راه خوب و ارزان دیگری جهت دیدن افراد محلی، اقامت در خانه آن‌ها به‌واسطه موقعیت کاری است. تجربه زندگی روزمره افراد محلی چیزی نیست که معمولاً به توریست‌ها پیشنهاد شود، اما با زندگی در کنار یک فرد محلی، می‌توانید به این سبک زندگی دسترسی پیدا کنید. وب سایت‌هایی وجود دراند که به شما کار داوطلبانه پیشنهاد می‌کنند. کارهایی که در ازای کار شما می‌توانید خانه‌ی میزبانتان زندگی کنید و کلی تجربه‌ی جدید بدست آورید. مطلب « با HelpX بدون پول سفر کنید» راهنمای شما خواهد بود.

حرف آخر

به عنوان یک گردشگر مسئول قبل از هر چیزی خود را به آگاهی و اطلاعات مجهز کنید تا بتوانید با احترام ارتباط برقرار کنید، از رویدادها و نقاطی که تجمعات توریستی به همراه دارند دوری کنید و ذهنتان را باز نگه دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با کدهای رفتاری گردشگری مسئولانه مطلب «20 نکته برای گردشگران» را نیز مطالعه کنید.

منبع: wayfarer



1398/02/01 | کد مطلب: 2352
برچسب‌ها: نکات سفر
در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟
در مسافرت چگونه تجربه‌های بومی داشته باشیم؟ مهناز قاضی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول