اردبیل در نیمه شعبان مهدوی شد


اردبیل در نیمه شعبان مهدوی شد

به گزارش ایرنا، بسیاری از محلات ، حسینیه ها ، مساجد و معابر با چراغ ها و پرچم های رنگی تزیین شده و نوای مولودی خوانی از کوی و برزن بلند است. بازار پخش شیرینی...

به گزارش ایرنا، بسیاری از محلات ، حسینیه ها ، مساجد و معابر با چراغ ها و پرچم های رنگی تزیین شده و نوای مولودی خوانی از کوی و برزن بلند است.
بازار پخش شیرینی و شربت نیز در خیابان ها گرم بوده و جوانان و ونوجوانان با اشتیاق مشغول پخش آنها در بین رهگذران و رانندگان عبوری می باشند.
در شهرستان اردبیل دوستداران امامت و ولایت با برگزاری مراسم سنتی مخصوص نیمه شعبان ، زاد روز یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) را گرامی داشته اند.
عشق و علاقه ی قلبی مردم اردبیل به خاندان نبوی سبب شده است که همه ساله در روزها و مناسبت های بزرگ مذهبی شاهد برپایی مراسم های گوناگون برای اهل بیت (ع) توسط مردم ولایت مدار در این شهر حسینی باشیم .
مردم این شهر که به لحاظ سابقه ی مذهبی و تاریخی خود و مرکزیت آن از قرن های گذشته به عنوان رواج دهنده فرهنگ تشیع به عناوین گرانسنگی مانند دارالامان ، دارالایمان ، دارالارشاد و دارالعرفان لقب یافته است همه ساله اینگونه مراسم ها و آیین ها را بطور گسترده ، پر شکوه و به شیوه ی سنتی برپا می کنند .
امروز از هر کوی و برزن اردبیل نوای دلنشین مداحان اهل بیت (ع) در مدح امام زمان (عج) به گوش می رسد و برپایی مجالس گوناگون در منازل ، مساجد و تکایای شهر حال و هوای معنوی خاصی بر این مکان ها حاکم کرده است .
همچنین منتظران واقعی حامی مستضعفان حضرت آقا امام زمان (عج) به میمنت این جشن مذهبی بزرگ صد ها زوج جوان را به خانه بخت فرستادند بطوریکه در خیابان ها و کوچه های شهر اردبیل ده ها خودروی تزیین شده و حرکت گسترده کاروانهای عروسی خبر از برپایی سنت حسنه ی ازدواج می دهند .
برپایی ده ها محفل شعر و جشن و سرور از برنامه های ارگان ها و نهادهای فرهنگی استان اردبیل به مناسبت این روز بزرگ است .
گزارش خبرنگاران ایرنا از نقاط دیگر استان اردبیل حاکیست که مردم با برپایی مراسم ها و مجالس جشن و سرور سال روز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را گرامی داشته اند.
6016
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان