مراقب باشیم جشن برای اهل بیت(ع) در شأن آنان باشد


مراقب باشیم جشن برای اهل بیت(ع) در شأن آنان باشد

یک کارشناس دینی گفت: نیمه شعبان و برگزاری جشن برای منجی موعود نماد فرهنگ دینی و مهدوی در جامعه است که باید بیش از پیش نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میثم جباری در جشن بهشت در اردیبهشت به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان سلماس در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با تبریک این عید به همه مردم مسلمان جهان گفت: از نظر جامعه‌شناسان ارزش‌های فرهنگی و باورهای ریشه دار مورد قبول جامعه، هنجارها و رفتارهای مقبول جامعه و نیز نمادهای فرهنگی سه شاخصه اصلی فرهنگ به شمار می‌رود که برای تغییر فرهنگ باید اول نمادها و سپس هنجارها را تغییر داد تا فرهنگ دگرگون شود.

جباری افزود: برگزاری چنین جشن‌هایی برای نیمه شعبان نماد یک فرهنگ است و این مهم باید منجر به تغییر هنجار و رفتار جامعه شود تا شاهد رغبت و میل جامعه به سمت امام زمان باشیم.

وی با بیان اینکه در شب نیمه شعبان قرآن ناطق نازل می‌شود، خاطرنشان کرد: شب نیمه شعبان به نوعی شب قدر است به گونه‌ای که در شب قدر قرآن صامت و در قدر نیمه شعبان قرآن ناطق بر مسلمانان نازل شد.

این کارشناس دینی حوزه مهدویت با تاکید بر اینکه نیمه شعبان فقط برای اهل تشیع نبوده و اهل تسنن نیز این روز را گرامی می‌دارند، افزود: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیا ده تاکید در مأموریت انبیا و ذکر آن در کتب آسمانی گفته است به طوری که همه انبیا مأمور شدند به بشارت اینکه صالحین وارث زمین خواهند بود و حتی در کتب اهل سنت نیز ۴۰۰ حدیث در مورد ظهور امام زمان و ۲۶۰ آیه قرآن در خصوص همین مهم است.

حجت الاسلام جباری در ادامه با اشاره به اینکه ادیان غیر الهی نیز بر ظهور منجی تاکید دارند تصریح کرد: هانری کربن فیلسوف فرانسوی در همین خصوص گفته من همه ادیان و فرقه‌ها را مطالعه کردم تنها مذهبی که ارتباطش با اسمان قطع نشده تشیع است چرا که به امام حی و زنده اعتقاد دارند.

وی با تقدیر از فعالیت گروه سه شنبه‌های مهدوی سلماس در برگزاری چنین جشن‌هایی، اذعان کرد: کاری که مردمی انجام شود قوی‌تر از کار دولتی است چون در عمل مردمی اخلاص وجود دارد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اساساً اگر مردم خودشان در جامعه کار فرهنگی انجام دهند بسیار مؤثرتر خواهد بود.

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: همه ما موظفیم حتی اگر شده یک قدم برای امام زمان (عج) در زندگی برداریم و این جشن گرفتن‌ها هم به نوعی قدم در راه امام زمان (عج) است اما مراقب باشیم برگزاری مراسم و جشن برای اهل بیت (ع) و امامان در شأن و منزلت آنان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا