فرمانداری شمیرانات: اتباع غیرمجاز بازگردانده می شوند


فرمانداری شمیرانات: اتباع غیرمجاز بازگردانده می شوند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات اعلام کرد: اتباع افغانستان که بصورت غیرمجاز در این شهرستان ساکن هستند تا پایان نیمه اول امسال به کشورشان بازگردانده می شوند.

همایون دهاقین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مراکز خدمات رسان و دستگاه های اجرایی از جمله رستوران ها و شهرداری های زیر پوشش فرمانداری شمیرانات مکلف هستند از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در فعالیت های خدماتی و عمرانی خودداری کنند.
وی ضمن بیان اینکه اکنون حدود 16 هزار تبعه غیرمجاز افغان در سطح شهرستان حضور دارند اظهار داشت: جمعیت اتباع مذکور در نیمه پایانی سال گذشته 20 هزار نفر برآورد شده بود که در جهت اجرای مصوبات کمیسیون مقابله با اتباع غیرمجاز تاکنون 4 هزار نفر آنها جمع آوری و به کشورشان بازگردانده شده اند.
دهاقین ضمن اعلام اینکه آمار جمعیتی اتباع غیرمجاز در برخی از روستاهای شهرستان از جمعیت بومی و ایرانی بیشتر است ابراز نگرانی کرد و گفت: حضور اتباع غیرمجاز در کشور مشکلات اجتماعی متعددی را به وجود می آورد که می طلبد تمام مسئولان مربوطه اهتمام لازم در راستای ساماندهی و جمع آوری آنها را به کار گیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به کارگیری اتباع غیرمجاز منجر به افزایش بیکاری در شرایط فعلی جامعه که با مشکلات اشتغال مواجه هستیم، می شود.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته