گازگرفتگی باعث مرگ زوج جوان کلاردشتی شد


گازگرفتگی باعث مرگ زوج جوان کلاردشتی شد

نوشهر - ایرنا - گازگرفتگی علاوه بر گرفتن جان پدر و مادر جوان کلاردشتی دو فرزند خردسالشان را روانه بیمارستان کرد.

سخنگوی اورژانس مازندران روز یکشنیه به خبرنگار ایرنا گفت : چهار نفر از اعضای یک خانواده کلاردشتی بامداد امروز در منطقه حسن کیف دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شدند که پس از اطلاع از موضوع نیروهای اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
ذکریا اشکپور افزود : در جریان این حادثه مرد 30 ساله و زن 28 ساله جان خود را از دست دادند و پسر 25 روزه و دختر 4 ساله این خانواده نیز دچار علائم مسمومیت با مونواکسیدکربن شدند.
وی گفت : نیروهای اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی این دو کودک را برای ادامه درمان به بیمارستان حضرت قائم کلاردشت منتقل کردند.
او افزود : ماموران اورژانس پس از بررسی وضعیت فوت شدگان متوجه شدند که از زمان مرگ این دو نفر مدتی گذشته است .
کارشناسان مهم‌ترین اقدام برای نجات افرادی که دچار انواع گاز گرفتگی شده‌اند، رساندن هوای تازه به آنان می دانند و به لحاظ آسیب‌پذیرتر بودن زنان باردار، کودکان و سالمندان از شهروندان خواستند در صورت بروز چنین حوادثی این افراد در اولویت کمک رسانی قرار دارند و تاکید دارند که هیچ نوع خوراکی یا نوشیدنی به مصدومان دچار گاز گرفتگی داده نشود.
توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی به اطمینان شما از تخلیه گاز کمک خواهد کرد،اگر لوله دودکش بخاری شما سرد است دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است در این صورت باید ضمن رفع نقص به طور موقت با بازکردن قسمتی از در یا پنجره، تهویه در محیط ایجاد کنید.
به گزارش سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته 836 تن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند.
/1602/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)