همایش بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی فراخوان مقاله داد


همایش بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی فراخوان مقاله داد

همایش بازخوانی ‌آرای فارابی در باب موسیقی، با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناخت آرای موسیقایی این اندیشمند فراخوان مقاله داد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: همایش «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناخت آرای موسیقایی فارابی و تأثیرات آن تا به امروز بر موسیقی حوزه ایرانی، عربی و ترکی برگزارمی‌شود.

مباحث نظری و عملی موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند فلسفه و موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند ریاضیات و موسیقی در آثار فارابی؛ پیوند ادبیات و موسیقی در آثار فارابی، بررسی عمل و نظر موسیقایی از قرن اول تا چهارم هجری در سرزمین‌های اسلامی؛ شناسایی و بازخوانی نسخ خطی آثار موسیقایی فارابی؛ تأثیر موسیقی یونان بر شکل‌گیری نظریات جریان اسکولاستیک (مدرسی)؛ آرای دیگر نظریه‌پردازان جریان اسکولاستیک (چون ابن سینا و ابن رشد)؛ بازتاب و تأثیر نظریات فارابی در آثار موسیقی‌دانان و نظام‌های موسیقایی بعدی از محورهای این همایش به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش مهلت دارند، چکیده مقالات خود را تا اول تیرماه و اصل مقالات خود را تا اول مهرماه ۱۳۹۸ به نشانی رایانامه farabi@honar.ac.ir ارسال کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه همایش به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تراز چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ مراجعه یا با شماره تماس ۵-۶۶۹۵۴۲۰۰ داخلی ۱۱۷۹ تماس بگیرند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403