چند پروژه آموزشی و پرورشی در منطقه درودزن افتتاح شد


چند پروژه آموزشی و پرورشی در منطقه درودزن افتتاح شد

بطحایی در روستای «گله زن» منطقه درودزن، به صورت همزمان چند پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی این منطقه را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمد بطحایی» امروز (پنجشنبه 29 فروردین) در سفر به شیراز و بازدید از منطقه درودزن، در روستای گله زن این منطقه، به صورت همزمان چند پروژه آموزشی، پرورشی و فرهنگی این منطقه را افتتاح کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن افتتاح مدرسه 6 کلاسه «شهید البرزی» این روستا گفت: مدرسه برای دانش آموزان محل تمرین زندگی است و در اینجاست که فرا می گیرند چگونه مشکلاتشان در زندگی را حل کنند و اینگونه است که سطح جرائم و مشکلات موجود در جامعه کاهش می یابد.

وی افزود: هر چقدر کیفیت مدارس ما بالا برود زندگی کردن مردم ما در فردا با کیفیت بالاتری خواهد بود، آسایش و آرامش فردای جامعه ما بیشتر خواهد شد، مقاومت و پایمردی مردم نیزدر برابر زورگویی ها و ظلم ها بیشتر خواهد شد.

بطحایی یادآور شد: تلاش ما برای بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش، فقط و فقط برای این است که امروز داریم نقشه ایران فردا را در مدرسه ترسیم می کنیم، اینکه استان فارس تولیداتش چقدر باشد، وضعیت دادگاه هایش چه طور باشد امروز در مدارسش ترسیم می شود و شکل می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت نزدیک 300 مدرسه در استان فارس، گفت: با این اقدام کار بسیار بزرگی اتفاق می افتد و به موازات کارهای سخت افزاری حتما باید روی بحث های نرم افزاری، روش ها، شایستگی ها و توانمندی ها و انگیزش معلمان نیزکار کنیم و امیدوارم که بتوانیم با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنیم.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، شایستگی و قابلیت بسیار بیشتر از آن چیزی که امروز در آموزش و پرورش است را دارد، بنابراین مدارس ما باید کیفیت بالاتری از این چیزی که امروز است داشته باشد چرا که این مردم خوب، وطن پرست و دین مدار شایستگی خیلی بالاتر از این را دارند.

گفتنی است، مدرسه 6 کلاسه «شهید البرزی» روستای «گله زن» در زمینی به مساحت زمین چهار هزار و 500 متر مربع، زیربنای 550 متر مربع واعتبار هشت میلیارد و 500 میلیون ریال، توسط خیر نیک اندیش «دکتر مصلح شیرازی» و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است.

همزمان با افتتاح این مدرسه چند پروژه دیگر آموزشی و پرورشی نیز در این منطقه افتتاح شد؛ آموزشگاه 6 کلاسه بازسازی شده «شهید یوسفی» روستای «بید گل» که در زمینی به مساحت زمین چهار هزار متر مربع، زیربنای آموزشی 700 متر مربع و اعتبار 9 میلیارد ریال توسط نوسازی مدارس فارس احداث شده است.

همچنین آموزشگاه 6 کلاسه «شهدای روستای قصر خلیل» که در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع و زیربنای 530 متر مربع توسط بانی خیر «بیات» ساخته شده است.

آموزشگاه استثنایی هفت کلاسه شهر «رامجرد» که در زمینی به مساحت 2 هزار و 460 متر مربع ، زیربنای 600 متر مربع و اعتبار 9 میلیارد ریال توسط خیر نیک اندیش «دکتر مصلح شیرازی» و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است.

مرکز آموزشی تجاری نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزی که در 280 متر مربع زمین و اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال در این منطقه ساخته و راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است، وزیر آموزش و پرورش در بازدید از منطقه درودزن فارس، از نزدیک با دانش آموزان حادثه آتش سوزی سال 85 روستای درودزن دیدار و گفتگو کرد.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید