به گزارش افکارنیوز،

سایت africatopsuccess با انتشار گزارشی درباره آرات حسینی نابغه ۵ ساله ورزش کشورمان او را «امید تازه فوتبال ایران» توصیف کرد.

این سایت نوشت، امید به تدریج در بین دوستداران فوتبال دوباره متولد می‌شود. آرات حسینی، یک بچه پنج ساله با نمایش ویدئو‌هایی از خود نشان می‌دهد که عاشق فوتبال است. دریبل، گل زنی، و انواع حرکاتی که توسط بازیکنان انجام می‌شود، برای او ناشناخته نیست.

حرکات خیره کننده این پسر توسط پدرش فیلم برداری شده است تا استعداد پسرش را به جهانیان نشان دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، این اعجوبه خردسال، در اینستاگرامش بیش از ۲ میلیون مشترک دارد. بعضی‌ها او را ستاره در حال ظهور فوتبال ایران تلقی کرده اند، هر چند گروهی دیگر از کاربران وا داشتن کودک کم سن و سال به انجام چنین تمریناتی را «کودک آزاری» دانسته اند.

پدر آرات چند ماه پیش به شبکه رادیویی «فرنس بلو» فرانسه توضیح داد:گاهی اوقات مردم به من می‌گویند که اگر من در جای دیگری بجز ایران زندگی می‌کردم، به سوء استفاده و آزار متهم می‌شدم و دیگران من را به سوء استفاده از پسرم برای کسب پول متهم می‌کنند، اما هنوز هم افرادی هستند که می‌دانند که من یک پدر معمولی هستم مانند پدران دیگر در جهان. من دوست دارم پسرم را آموزش دهم تا از او یک قهرمان بسازم.

او گفت: من فیلم‌های خود را به اشتراک می‌گذارم تا خانواده‌های فقیر مثل ما بدانند که می‌توانند بدون امکانات گران قیمت موفق شوند. آن‌ها فقط باید تلاش کنند. من فقط می‌خواهم او الگویی برای دیگران باشد و من پسرم را دوست دارم.

حال این سوال باقی می‌ماند که آیا این بازیکن خردسال نیز می‌تواند مثل برخی از بزرگانش به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند؟

به عنوان یادآوری باید گفت که ایران در رنکینگ فیفا به طور مرتب در رتبه اول فوتبال آسیا قرار دارد.