راهکارهای تقویت روابط پارلمانی ایران و عراق بررسی شد


راهکارهای تقویت روابط پارلمانی ایران و عراق بررسی شد

بغداد - ایرنا - 'علاء الدین بروجردی' نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق راهکارهای تقویت روابط دو کشور از جمله در حوزه پارلمانی را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، 'علاء الدین بروجردی' نماینده مجلس و فرستاده 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در بغداد با 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار دو طرف راهکارهای گسترش همکاری ها میان دو کشور از جمله در حوزه پارلمانی را بررسی کردند.
الحلبوسی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور ایران در نشست بین المجالس، بار دیگر با مردم ایران در خصوص سیلاب های اخیر ابراز همدردی کرد.
بروجردی نیز بر حمایت همه جانبه ایران از عراق در همه زمینه ها تاکید کرد و برگزاری نشست بین المجالس کشورهای همسایه را موفقیتی بزرگ برای عراق دانست.
بروجردی پیشتر و درحاشیه این اجلاس همچنین با شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرده است.
نشست بین المجالس همسایگان عراق روز شنبه با حضور روسای پارلمان های عربستان، کویت، اردن، ترکیه و سوریه و هیات پارلمانی ایران به ریاست علاء الدین بروجردی در بغداد با عنوان 'عراق؛ ثبات و توسعه' برگزار شد.
خاورم*2**380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»