تبریز در شب میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادی است


تبریز در شب میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادی است

تبریز - ایرنا - کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز که از چند روز پیش برای بزرگداشت جشن نیمه شعبان آماده می شود، در شب میلاد مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادی است.

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا حاکی است که میادین، معابر، حسینیه ها و تکایای تبریز در شب میلاد منجی عالم بشریت، امام دوازدهم (عج)، چراغانی و غرق در نور است.
مردم تبریز که بر طبق سنت مالوف از ساعت 22 شب به بعد در خیابان های این شهر بسیار کم تردد می کنند، در شب میلاد امام غایب (عج)، در تعداد زیاد با خودروهای خود از فضاهای آذین بسته شده شهر عبور می کنند و با به صدا دراوردن بوق خودروها، شادی خود را از فرا رسیدن نیمه شعبان اعلام می کنند.
چراغانی مسیرهای پرتردد و شناخته شده تبریز از قبیل میدان ساعت (عمارت شهرداری)، بلوار 29 بهمن اول زعفرانیه و تقاطع خیابان گوموش قیه با شهید رضانژاد شمالی، چهره جذابی به شهر داده و به محلی برای اجتماع ساکنان محل برای گرامیداشت مولود نور و مهربانی ها تبدیل شده است.
شهروندان تبریزی در شب میلاد دوازدهمین امام شیعیان جهان، در گروه های خودجوش در خیابان ها و میادین این کهن شهر، برای گرامیداشت جشن نیمه شعبان، شربت و شیرینی پخش می کنند.
چراغانی و آذین بندی تبریز در شب میلاد مهدی موعود (عج) محدود به فضای مقابل مساجد، حسینیه ها و تکایا نیست و شور مردمی برای شرکت در جشن نیمه شعبان در کوچه پس کوچه های این کلان شهر نیز در قالب چراغ های آویز و پرچم هایی رنگی به وضوح قابل مشاهده است.
آذین بندی و چراغانی نقاط مختلف کلان شهر تبریز در شب میلاد امام غایب (عج)، نمود بصری آن را متفاوت کرده و موجب شده که والدین برای شادی کودکان خود در این شب مبارک با خودروهایشان در خیابان ها حضور یابند.
البته چراغانی ساختمان های عمومی در این شب جلوه ای دوچندان دارد و اهتمام اقشار مختلف مردم برای زیباسازی تبریز از شوق درونی و ارادت قلبی آنها به امام دوازدهم (عج) حکایت دارد.
در این میان بازار تاریخی تبریز به مانند ستاره پرنوری در سپهر آدین بندی و چراغانی تبریز در پیشوار از جشن نیمه شعبان می درخشد و راسته ها و تمیچه ها متناسب با ذوق و سلیقه مالکان مغازه های واقع در آن آراسته شده اند.
518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی