والدین در برخورد با کودکان بهانه‌گیر دقت کنند!


والدین در برخورد با کودکان بهانه‌گیر دقت کنند!

یک روانشناس گفت: وقتی یک کودک با پرخاشگری به خواسته‌های خود می‌رسد، می‌آموزد که این رفتار را تکرار کند، حال اگر پدر و مادر به این رفتار فرزندانشان توجه کنند، این عمل را در او تقویت می‌کنند.

والدین در برخورد با کودکان بهانه‌گیر دقت کنند!

رقیه نوری پور لیاولی روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی برخورد با کودکی که می‌خواهد با جیغ و گریه به خواسته‌هایش برسد، اضهار کرد: در برخورد با این رفتار کودک، به هیچ وجه نباید به جیغ‌های او اعتنا کرد.

وی افزود: وقتی یک کودک با جیغ‌زدن یا پرخاشگری به خواسته‌های خود می‌رسد، می‌آموزد که این رفتار را تکرار کند و اگر پدر و مادر به جیغ زدن فرزندان خود توجه کنند، این رفتار را در او تقویت می‌کنند.

نوری پور با بیان اینکه در چنین وضعیتی باید از تکنیک نادیده گرفتن استفاده کرد، افزود: یعنی در کنار او هستیم، اما نه به او نگاه می‌کنیم و نه با او حرف می‌زنیم، فقط خودمان را مشغول می‌کنیم، بدون اینکه با او ارتباط برقرار کنیم. در چنین شرایطی کودک متوجه می‌شود بدون ارتباط با پدر و مادر، هیچ لذتی برایش وجود نخواهد داشت و اگر این کار را ادامه دهیم، او رفتار ناپسند خود را ترک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آداب مهمانی را به کودک خود آموزش دهیم

این روانشناس گفت: در کنار نادیده گرفتن، باید به تقویت رفتار‌های مثبت کودک هم توجه کنیم، تا میزان پرخاشگری او کم شود. همچنین باید کاری کنیم که کودک حس کند راه دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به پدر و مادرش نزدیک شود و با داد و فریاد به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در