هشدار درباره وزش باد شدید و بارش رگباری در خراسان جنوبی


هشدار درباره وزش باد شدید و بارش رگباری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اخطاریه جوی شماره 5، نسبت به وزش باد شدید، کاهش دید افقی، بارش رگباری و احتمال روان آب در این استان هشدار داد.

به گزارش روز شنبه اداره کل هواشناسی در این اخطاریه آمده است: پیرو اطلاعیه جوی شماره 6 (شنبه 31 فروردین) براساس آخرین الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترددهای جاده ای خواهد شد.
این اخطاریه می افزاید: همچنین با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها و رطوبت منطقه، رگبار و رعد و برق، احتمالا سبب ایجاد روان آب و آبگرفتگی در نقاط مستعد استان می شود ضمن اینکه برخورد صاعقه نیز در این مدت قابل پیش بینی است.
اخطاریه جوی تصریح کرد: کاهش قابل ملاحظه دما (به طور متوسط 15-10 درجه سلسیوس) سبب وقوع یخبندان شبانه در مناطق سردسیر و کوهستانی و شهرستان های سربیشه، قاینات و درمیان می شود و احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.
اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی براین اساس توصیه کرد که اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرمای دیررس بهاره در بخش کشاورزی انجام شود.
بارش های رگباری و شدید باران در هفته جاری باعث ایجاد روان آب و وقوع سیلاب در برخی شهرستان های خراسان جنوبی شد.
3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن