ظریف : استان البرز از ظرفیت های بالایی برخوردار است


ظریف : استان البرز از ظرفیت های بالایی برخوردار است

کرج - ایرنا - وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی برای توفیقات استان البرزدر جذب سرمایه های خارجی گفت: این استان از ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف از جمله گردشگری برخوردار است.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری البرز، محمدجواد ظریف در دیدار با استاندار
البرز ، از پیگیری های نماینده عالی دولت در این استان قدردانی کرد.
وی با تائید اظهارات استاندار البرز در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل بالای این استان، برای ورود گردشگران و جذب بیشترسرمایه گذاران خارجی در البرز قول مساعد داد.
استاندار البرز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه های مختلف اقتصادی و جذب 202میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته و رشد68.11 درصد تولید ناخالص داخلی استان در سالهای اخیر،وجود 150برند ملی از محصولات تولیدی صنعتی و 350 واحد صادراتی و نزدیکی به پایتخت را از ویژگی های ممتاز استان البرز برشمرد.
عزیزاله شهبازی از وزیر امور خارجه درخواست کرد تا برای تقویت دیپلماسی اقتصادی در استان و جذب سرمایه گذاری خارجی، با تاسیس نمایندگی در البرز موافقت نماید.
وی همچنین با تشریح ظرفیت های گسترده استان البرز در زمینه های علم و فناوری ، صنعت ، اقتصاد ،کشاورزی،حمل ونقل و گردشگری خواستار توجه بیشتر مسئولان سیاست خارجی کشور و تاکید دکتر ظریف بر تسهیل و گسترش حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان شد.
همچنین بعد از پیگیری و تقاضای استاندار البرز در این دیدار مقرر شد پیگیری های وزارت خارجه برای بازگرداندن شرکت ماکوفورمای فرانسه برای تولید کیسه خون جامه عمل بپوشد.
7414/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه