طرز تهیه آرد سوخاری خانگی


طرز تهیه آرد سوخاری خانگی

آرد سوخاری یکی از پرمصرف‌ترین چاشنی‌ها برای خانم‌های ایرانی است که در تهیه انواع کوکو، کتلت و غذا‌های سوخاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما به راحتی به جای استفاده از آرد سوخاری حاضری می‌توانید آرد سوخاری خانگی درست کنید

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی
آرد سوخاری که معمولاً برای سرخ کردن مرغ، ماهی یا میگو از آن استفاده می‌شود، فرمول تهیه پیچیده‌ای ندارد. خیلی از خانم‌های خانه‌دار از آرد سوخاری در تهیه کوفته، کتلت و شامی کمک می‌گیرند.

آرد سوخاری از آسیاب کردن نان‌های حجیم خشک یا نان‌های سوخاری که کاملا خشک هستند، به دست می‌آید. شما هم می‌توانید برای پایین آوردن هزینه‌های سبد خانوار، به جای تهیه آرد‌های سوخاری آماده، اگر نان باگت خشک‌شده دارید، آن را کنار بگذارید و در صورت تمایل، خمیر وسط نان‌های حجیم را هم دربیاورید و آن‌ها را هم خشک کنید. سپس با آسیاب کردن این نان‌ها یا خمیر‌های خشک یا ترکیب آن‌ها با پودر حاصل از نان‌های سوخاری، آرد سوخاری خانگی آماده کنید.

اگر دوست دارید آرد سوخاری خانگی کمی درشت‌تر باشد و بتوانید از آن برای سرخ کردن مواد گوشتی استفاده کنید، می‌توانید به جای آسیاب کردن نان‌ها و خمیر‌های خشک، آن‌ها را در هاون بکوبید تا به اندازه دلخواهتان خرد بشوند.
ضمن اینکه می‌توانید آرد سوخاری خانگی را با ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر کاری و پودر سیر و کمی نمک طعم‌دار کنید. برخی از افراد، عصاره سبزی‌ها یا مرغ و گوشت هم به پودر‌های سوخاری خانگی می‌افزایند. در این صورت، باید پودر افزودنی کاملا خشک باشد و در جای خشک و خنک نگهداری شود. در غیر این صورت، امکان کپک زدن و فساد پودر سوخاری خانگی وجود خواهد داشت.


منبع: salamat.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس