وقوع هزار و 311 سرقت در گیلان طی تعطیلات نوروزی/ گیلان از استان‌های امن کشور است


وقوع هزار و 311 سرقت در گیلان طی تعطیلات نوروزی/ گیلان از استان‌های امن کشور است

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه از 25 اسفندماه تا 15 فروردین امسال حدود هزار و 311 سرقت در گیلان رخ داد که عموم این سارقان غیربومی بودند گفت:استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر کشور جزء استان‌های امن تلقی می‌شود.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین امسال حدود هزار و ۳۱۱ سرقت در گیلان رخ داد که عموم این سارقان غیربومی بودند گفت:استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر کشور جزء استان‌های امن تلقی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد آقایی در نشست خبری تحت عنوان عملکرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان اظهار داشت: رسانه نقش پر رنگ و مهمی در راستای شفاف‌سازی داشته و می‌تواند در این مسی جامعه را به تعالی برساند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) و اعیاد شعبانیه ابراز داشت: با توجه به عملکرد دستگاه قضایی گیلان، در طول سال ۹۷ حدود ۲۷۳ هزار و ۵۰۲ فقره پرونده کیفری در دادگاه‌های کیفری رسیدگی شد.

آقایی به برخی عوامل و جرائم در استان گیلان اشاره کرد و افزود: سرقت، توهین به افراد، تهدیدکردن، ضرب غیرعمد به واسطه وسیله نقلیه، تخریب، نگه‌داری مواد مخدر، کلاهبرداری، مزاحمت ملکی، خیانت در امانت از جمله عوامل و جرائم مختلف هستند که اتفاق می‌افتد و در این راستا پیگیری‌های متعدد انجام می‌شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم مانند جرائم خشونتی، ایراد ضرب، تهدید و توهین در گیلان در سال ۹۷ کاهش یافت افزود: در سال ۹۷ حدود۲۲۲ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده ایراد ضرب عمدی در استان داشتیم که نسبت به سال ۹۶ کاهش یافت.

آقایی گفت: رسیدگی به پرونده‌های متعدد وارده و کیفری و رسیدگی به اختلافات مردم نشان‌دهنده ارتقاء فرهنگی و تلاش جهت حل معضل‌های جامعه بوده و در این راستا با مشارکت اکثر دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، آموزشی،و امنیتی و نظامی گیلان، گفتمان‌سازی و نشست‌های متعددی برگزار شد.

وی به مشارکت و همکاری برخی نهادها از جمله صدا و سیما استان گیلان، آموزش و پرورش استان و سازمان تبلیغات اسلامی گیلان و دیگر نهادها در راستای پیگیری و کاهش برخی جرائم در این استان اشاره کرد و افزود: در بخش تصادفات هم نسبت به سال ۹۶کاهش شاهد قابل توجهی بودیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، زحمات و نقش قابل نیروی انتظامی گیلان در مسیرهای درون شهری و برون شهری را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش‌های مختلفی نظیر مهندسی جاده‌ها، وسیله نقلیه و رانندگان در راستای بروز اتفاقات مختلف در جاده‌ها نقش دارند.

آقایی با اشاره به برخی مسیرهای و جاده‌ها حادثه‌خیز و پرخطر استان گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا هم تلاش‌ها و اقدامات خوبی جهت کاهش تصادفات انجام شده و امیدواریم که شاهد تأثیرات مثبت آن در سال ۹۸ باشیم البته در بخش مزاحمت‌های ملکی هم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش داشتیم.

وی به کاهش جرائم سرقت در طول سال ۹۷اشاره کرد و افزود: البته تعداد سارقان و جرائم سرقتی در طول ایام تعطیلات نوروزی امسال زیاد بوده و عموم این سارقان غیربومی بودند که از غفلت صاحبان مال سوءاستفاده کرده و مرتکب این جرائم می‌شدند و از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین امسال حدود هزار و ۳۱۱ سرقت در این استان اتفاق افتاد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه باید با مشارکت مردم و تمام نیروهای امنیتی، نظامی و اجرایی گیلان جهت کاهش سرقت و دیگر جرائم به شکل جدی‌تر گام برداشت گفت: در بخش مرگ‌ومیر جاده‌ای در گیلان حدود ۱۹ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است.

آقایی کاهش جرائم خشونتی در استان گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: استان گیلان نسبت به استان‌های دیگر کشور جزء استان‌های امن تلقی می‌شود زیرا بسیاری از جرائم خشونتی، سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌های با آزار و اذیت و آدم‌ربایی در این استان کمتر بوده که نشان‌دهنده قانون‌مداری مردم گیلان است.

وی با بیان اینکه توجه به حقوق عام یکی از وظایف دستگاه قضایی بوده که باید نسبت به این موضوع همواره نظارت، مدیریت و پیگیری کرد اظهار داشت: جنگل‌های هیرکانی گیلان که جزء بارزترین و کهن‌ترین جنگل‌ها به شمار می‌رود

وی گفت دستگاه قضایی گیلان در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه بسیاری از بسترها و حاشیه‌های رودخانه‌های خطرآفرین را مورد شناسایی قرار داده و معتقدیم که بستر رودخانه‌ها همواره باید آزاد باشد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد دستگاه قضایی گیلان با هرگونه جرائم، ناهنجاری و کج‌رفتاری در استان برخورد و مقابله می‌کند افزود: امسال نیز در حوزه پیگیری وضعی، مردمی، قضایی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، ۴۶ برنامه داریم که با کمک سایر دستگاه‌های آموزشی، فرهنگی، اجرایی، امنیتی و مردمی این برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید