تفاهم نامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جیرفت منعقد شد


تفاهم نامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جیرفت منعقد شد

جیرفت - ایرنا - رئیس بهزیستی جیرفت از انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک در اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بین فرماندهی انتظامی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، آتش نشانی و اداره بهزیستی شهرستان جیرفت منعقد شد.

محمد رضا نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع تفاهم نامه، همکاری و تعامل چهار جانبه خط تلفن123 اورژانس اجتماعی، 110 مرکز فوریت های پلیسی، 115مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و 125 آتش نشانی با هدف ارائه خدمات اجتماعی به گروه های هدف و پیشبرد برنامه اورژانس اجتماعی انجام شد.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه دستگاه ها متعهد شدند تا موارد کودک آزاری، همسرآزاری و خشونت های خانگی، سالمند آزاری و معلول آزاری، دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی(فرار از منزل) و اقدام به خودکشی را به خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی گزارش و همکاری به موقع را در هنگام مداخله با کارشناسان مرکز فوریت های اجتماعی داشته باشند.
رئیس بهزیستی جیرفت تصریح کرد: هدف این تفاهم نامه استفاده بهینه از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات بالقوه و بالفعل چهار دستگاه در راستای ارتقای سطح سلامت روانی افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی با تاکید بر برنامه های مشترک است.
رضانژاد با بیان اینکه رشد و گسترش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی مسئولان است، اظهار داشت: امروزه شاهد افزایش چشمگیر آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم و سازمان بهزیستی به عنوان متولی شناسایی و ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی تلاش می کند و در این زمینه نیازمند همکاری و تعامل سازنده دستگاه ها و سازمان های مرتبط مداخلات روانی و اجتماعی است.
وی به خدمات خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف مرکز فوریت های اجتماعی با اولویت دادن به موارد کودک آزاری و همسرآزاری خدمات تخصصی ارائه می کند.
7450/7429/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور