حمله مرگبار کابل دستکم هفت کشته و هشت زخمی برجای گذاشت


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از آسوشیتدپرس،مقامات افغان اعلام کردند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات افغان اعلام کردند دست کم هفت نفر در حمله روز شنبه افراد مسلح در کابل کشته و دست کم هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله یک روز پس از آن روی داد که امیدها درباره گفتگوهای صلح فراگیر از بین رفت.
ژنرال سید محمد روشندل، رئیس پلیس کابل، اعلام کرد یک فرد بمب گذار مواد منفجره همراه خود را مقابل ساختمان وزارت ارتباطات منفجر و راه را برای ورود چهار فرد مسلح به داخل این ساختمان واقع در مرکز پایتخت افغانستان، باز کرد.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، اعلام کرد چهار غیرنظامی و سه سرباز در این حمله کشته و هشت غیرنظامی نیز زخمی شدند.
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی، نیز اعلام کرد مجروحان از جمله سه زن به بیمارستان ها انتقال یافتند.
هیچکس هنوز مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
هم شورشیان طالبان هم گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش در شرق افغانستان فعال هستند و پیش از این مسئولیت حملات در کابل را برعهده گرفته اند.
طالبان دست داشتن خود را در این حمله تکذیب کرد.
رحیمی گفت عملیات امنیتی در وزارت ارتباطات پس از آن پایان یافت که "هر چهار مهاجم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی افغان کشته شدند".
این حمله یک روز پس از آن انجام شد که گفتگوهای صلح بین افغان ها در قطر لغو شد.
این نخستین بار بود که قرار بود مقامات دولت افغانستان و طالبان برای پایان دادن به جنگ در این کشور و خروج نیروهای آمریکایی با یکدیگر مذاکره کنند.
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در بیانیه ای، این حمله را قویا محکوم و اعلام کرد دشمنان کشور با هدف قرار دادن کارمندان دولت، تلاش می کنند بین مردم وحشت بیافرینند.
رحیمی گفت نیروهای امنیتی همه مسیرهای نزدیک محل حادثه را مسدود کردند و چهار بمب گذار انتحاری دیگر را پیش از آن که بتوانند به ساختمان همجوار اداره مرکزی پست برسند، به ضرب گلوله کشتند.
وی افزود دو هزار و 700 تن از کارکنان دولت و غیرنظامیان که در چندین ساختمان دولتی از جمله اداره مرکزی پست گیر افتاده بودند، توسط نیروهای امنیتی نجات یافتند.
یکی از کارکنان وزارت ارتباطات که نجات یافته است، گفت: "یک انفجار روی داد و سپس ما صدای تیراندازی و انفجارهای بیشتری را شنیدیم".
تصاویر زنده تلویزیون محلی نشان داد که کارمندان دولت در حال فرار از ساختمان های مجاور وزارت اطلاع رسانی و فرهنگ هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق