انتشار گزارش با عنوان روسیه هراسی توسط سفارت روسیه در آمریکا


انتشار گزارش با عنوان روسیه هراسی توسط سفارت روسیه در آمریکا

سفارت روسیه در آمریکا یک گزارش یکصد و بیست صفحه‌ای تحت عنوان روسیه هراسی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا یک گزارش 120 صفحه ای تحت عنوان هیستری روسی (یک مورد از روسیه هراسی شدید) با موضوع اتهام دخالت در سیاست آمریکا، منتشر کرد.
این سند نمونه هایی از "اتهامات بی اساس" توسط رسانه ها، مقامات و کارشناسان و همچنین اقدامات دیپلمات های روسیه علیه اقدامات "تحریک آمیز و غیرقانونی" در چارچوب " هیستری روسی " ارائه می دهد.


در این سند آمده است که نخستین گزارش جعلی درباره "دخالت روسیه" در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تبانی دونالد ترامپ با مسکو سه سال پیش در رسانه‌های آمریکایی ظاهر شد. به گفته سفارت این گزارشات در جهت بی اعتبار ساختن کاندیداتوری ترامپ و سپس خرابکاری در تلاش وی برای ایجاد ثبات در روابط آمریکا و روسیه طراحی شده بودند.
همچنان دیپلمات‌ها ادامه می‌دهند، در نشریات پیشرو آمریکا (واشنگتن پست، نیویورک تایمز، CNN و MSNBC) حدود هشت هزار مقاله منتشر شده است، اما درخواست‌های پرشمار کنگره آمریکا، 22 ماه کار رابرت مولر، دادستان ویژه و سایر اقدامات، منجر به نتیجه واضح هیچ توافقی وجود نداشت شد. همچنین هیچ شاهدی از حملات سایبری از جانب روسیه پیدا نشد.
سفارت روسیه همچنین خاطر نشان می‌کند که در تمام این مدت، مسکو با اشاره به ماهیت ظاهرا جسورانه این نوشته‌ها، از دولت باراک اوباما و ترامپ خواستار مدرک شد. ما می دانیم که محافل سیاسی خاص در واشنگتن بیش از حد در گسترش نظریه‌های توطئه در مورد روسیه و دونالد ترامپ سرمایه گذاری کرده‌اند و سخت است که اعتراف کنند همه آنها بی اساس هستند. با این وجود، دیپلمات های روسیه از ایالات متحده خواستند "به طور کامل این اتهامات را کنار بگذارند و نیروی خود را برای جبران خسارات وارده به روابط دوجانبه کشور و به نفع مردم و امنیت جهانی به کار ببندند".
18ام آوریل متن کامل گزارش مولر منتشر شد. در این سند آمده است که روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا دخالت کرده است، اما مرکز انتخاباتی ترامپ درگیر این دخالت نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !