اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019


اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019

یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر ب‌ام‌و همین سری 8 جدید است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. پرچم‌دار لوکس ب‌ام‌و قبلاً در نسخه کوپه بررسی شده و تحسین‌های زیادی را برانگیخته است. هم‌اکنون نوبت به ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل رسیده که حدود 7 هزار پوند گران‌تر از برادر کوپه بوده... The post اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019...

یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر ب‌ام‌و همین سری 8 جدید است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. پرچم‌دار لوکس ب‌ام‌و قبلاً در نسخه کوپه بررسی شده و تحسین‌های زیادی را برانگیخته است.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
هم‌اکنون نوبت به ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل رسیده که حدود 7 هزار پوند گران‌تر از برادر کوپه بوده و ما نیز برای اولین بار پشت فرمانش نشسته‌ایم.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
ب‌ام‌و معتقد است مدل کوپه پرفروش‌تر از نسخه روباز خواهد بود اما ما فکر می‌کنیم فروش این دو خودرو فاصله‌ی زیادی با یکدیگر نداشته باشد. اول اینکه اختلاف قیمت 7 هزار پوندی در این کلاس خودرویی خیلی به چشم نمی‌آید. در کل مدل‌های روباز معمولاً گران‌تر هستند. سری 8 کانورتیبل بجای سقف پیچیده‌ی فلزی از نمونه‌ی پارچه‌ای تا شونده استفاده کرده است. این سقف پارچه‌ای در عرض 15 ثانیه و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت باز و بسته می‌شود.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
مهم‌تر اینکه نشستن پشت فرمان سری 8 کانورتیبل نشان می‌دهد باواریایی ها کار فوق‌العاده‌ای در اطمینان از اینکه مدل کانورتیبل دینامیک عالی نسخه کوپه را از دست نداده انجام داده‌اند.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
ساختار پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن که در پلتفرم این خودرو بکار رفته به معنی حفظ استحکام پیچشی سری 8 کوپه در نسخه روباز آن است. با توجه به ساختار این خودرو باید ستون‌های A نیز استحکام بالایی داشته باشد؛ و اگرچه مدل 8 سیلندر M850i حاضر در این تست 125 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه است اما ما می‌توانیم بگوییم 97 درصد استحکام مدل کوپه در این نسخه هم وجود دارد.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
ما سال قبل و با تست M850i کوپه تحت تأثیر سواری این خودرو قرار گرفتیم. ب‌ام‌و تلاش داشته فاصله‌ی کم بین خودرویی اسپورت و گرند تورر را پر کند و از نظر ما موفق بوده است.

همین داستان درباره‌ی مدل کانورتیبل هم صدق می‌کند و M850i همان رفتار دوستانه و اسپورت خود را به همراه آرامشی درخور نشان می‌دهد.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
چیزی که سریعاً توجه شما را به خود جلب می‌کند احساس چابکی سورپرایز کننده‌ی این خودروی بدون سقف است. این در حالی است که وزن خودرو بیش از 2 تن می‌باشد. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز به بهبود سواری سری 8 کانورتیبل کمک می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
اگرچه ب‌ام‌و ادعا می‌کند این خودرو از سیستم چهار چرخ محرکی استفاده می‌کند که تأکید اصلی آن روی چرخ‌های عقب است اما شما خیلی متوجه این موضوع نخواهید شد. چسبندگی خودرو قابل‌توجه بوده و حتی شما می‌توانید کنترل کشش را تنظیم کنید. این سیستم برای یک ب‌ام‌و با قیمت بالا و نشان M کاملاً تک‌بعدی به نظر می‌رسد اما خب نمی‌توانید از قابل‌کنترل بودن چنین خودروی بزرگی در پیچ‌های زیاد و جاده‌های تنگ چشم‌پوشی کنید.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
نبود سقف تأثیر چندانی روی توانایی‌های دینامیکی خودرو نداشته و بعد جدیدی به جذابیت‌های سری 8 اضافه کرده است. شما می‌توانید به پیشرانه نزدیک‌تر شوید.


پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری ب‌ام‌و در صورت درخواست راننده رفتار وحشیانه‌ای خواهد داشت. با قرار گرفتن خودرو در حالت‌های اسپورت رانندگی و باز بودن سوپاپ‌های اگزوز، M850i صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند. پیشرانه‌ای هیجان‌انگیز و سیستم چهار چرخ محرک xDrive باعث می‌شود این خودرو در 3.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. اشتباه نکنید! این یک خودروی بسیار سریع است و باعث می‌شود به میزان وحشیانه بودن M8 پرچم‌دار فکر کنید.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019


سری 8 کانورتیبل نسبتاً راحت هم هست هرچند از فنرهای فولادی استفاده می‌کند. این در حالی است که سری 7 و X7 از سیستم تعلیق بادی سود می‌برند. برای توضیح چنین کنترل بدنه‌ی فوق‌العاده‌ای باید گفت که M850i به سواری سفت‌تر تمایل دارد. قطعاً با سواری خودرو کنار خواهید آمد اما در بزرگراه‌ها خواهید فهمید که با این پول می‌توانید خودروهای راحت‌تری را نیز بخرید.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
همچنین رقبای جادارتری هم وجود دارند. صندلی‌های عقب سری 8 کانورتیبل به اندازه‌ی صندلی‌های مرسدس S کلاس کابریولت جادار نبوده و افراد بالغ نخواهند توانست مدت زیادی را روی آن‌ها بنشینند. البته این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا فاصله‌ی بین محوری ب‌ام‌و 123 میلی‌متر کوتاه‌تر از مرسدس می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل 2019
اما کابین سری 8 کاملاً شیک و سطح بالا بوده و کیفیتی مثال‌زدنی دارد. متریال بکار رفته این را نشان می‌دهند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز همچون همیشه تیز و باکیفیت بوده و کابین نیز نشان دهنده‌ی ذات اسپورت این خودرو است. البته باید گفت پشت آمپرهای دیجیتال بهتری در مقایسه با پشت آمپرهای این خودرو وجود دارد.


اگر به این‌گونه موارد اهمیت زیادی می‌دهید پس باید S کلاس کابریولت را انتخاب کنید که خاص‌تر به نظر آمده و کابین لوکس‌تری دارد. البته اصلاً نمی‌توان کابین ب‌ام‌و را لوکس و باکیفیت ندانست چراکه واقعاً سطح بالاست.
علیرغم اینکه ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل خودرویی بزرگ و سنگین است اما کاملاً چابک و پایدار احساس می‌شود. نسخه M850i خودرو شما را به صدای جذاب پیشرانه‌ای 8 سیلندر نزدیک می‌کند. مرسدس S کلاس کابریو جادارتر و لوکس‌تر بوده اما سری 8 نمونه‌ای با تمرکز بیشتر روی راننده بوده بنابراین خریداران ب‌ام‌و این کار را دوست خواهند داشت.

مشخصات ب‌ام‌و M850i xDrive کانورتیبل

قیمت: 107100 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/750 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.9 ثانیه حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 10 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری