نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انکارناپذیر است


نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انکارناپذیر است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان باید دراولویت کار مسوولان قرار گیرد، گفت: نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب انکارناپذیر است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز شنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه و مطبوعات افزود: لازمه تداوم مسیر شکل گیری تمدن اسلامی استفاده از ظرفیت جوانان است و به عبارتی جوانان بزرگترین ظرفیت برای موفقیت کشور در حوزه های مختلف محسوب می شود.
وی ادامه داد: هیچ جامعه ای بدون استفاده از ظرفیت و خلاقیت جوانان نمی تواند راه به جایی ببرد و آنان با بدیع ترین و ناب ترین اندیشه های خود گام های بلندی برای تعالی جامعه بر می دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه زمینه باید برای استفاده از ظرفیت جوانان فراهم شود، افزود: بیشتر جوانان مدارج تحصیلی بالایی را با هزینه های بالا طی می کنند ولی در جامعه جایی برای این نیروهای تحصیلکرده وجود ندارد.
حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه جوانان مرکز ثقل و توانمندی هر جامعه‌ای هستند، افزود: توجه به این قشر باید در اولویت قرار گیرد و به این مهم توجه شود که پویایی جامعه در گرو توجه به این قشر است.
وی با بیان اینکه جوانان بازوی اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، افزود: تعامل جوانان و پیشکسوتان در عرصه های هنری و فرهنگی روز به روز باید بیشتر باشد زیرا جوانان پیشکسوتان آینده هستند و این تعامل باعث افزایش علم و تجربه آنان خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به حضور جوانان در موسسه های قرآنی استان اشاره کرد و گفت : 60 موسسه قرآنی در سطح استان در حال فعالیت است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام حمایت خود را جهت فعالیت جوانان در این موسسه ها معطوف خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین به حضور جوانان در انجمن های ادبی استان اشاره کرد و گفت: 40 انجمن ادبی در استان وجود دارد و 28 هزار و 463 نفر از جوانان در این انجمن‌ها فعالیت می‌کنند.
وی به برنامه‌های خلاقانه جوانان در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: افزایش کیفیت و خلاقیت برنامه‌ها با مشارکت جوانان از سیاست‌های سال جاری محسوب می‌شود و در این راستا همایش‌های ایده پردازی به صورت استانی برگزار خواهد شد.
وی افزود: 358 چاپخانه در استان مشغول به کار است که 87 درصد از کارکنان آن جوانان هستند و 56 درصد از فعالان عرصه نشر کتاب استان را این قشر تشکیل می دهند.
حجت الاسلام خدایاری به امدادرسانی جوانان در مناطق سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: در سایه اعتماد مردم به جوانان در مناطق سیل زده شاهد فعالیت های جهادی و شبانه روزی جوانان غیور ایران اسلامی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به برنامه های هفته جوان نیز اشاره کرد و ادامه داد: اجرای نمایش طنزنامه آخر، برگزاری نمایشگاه هنری های تجسمی در گالری میلان، برپایی نمایشگاه های عکس و نقاشی در سطح استان و صدور 27 مجوز برگزاری جنگ شادی به مناسبت هفته جوان و اعیاد شعبانیه به نهادها و موسسه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این ایام خواهد بود.
وی افزود: برگزاری 17 مورد همایش ایده پردازی در شهرستان های استان، برگزاری کنگره ملی شعر جوان، تجلیل از کارآفرینان برتر جوان در ایام دهه فجر و برگزاری نمایشگاه کتاب جوان و نوجوان از جمله برنامه های این اداره کل با هدف حمایت از جوانان در سال جاری است.
حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: یکی از سیاست‌های این اداره کل اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت جوانان است.
وی به تالار مرکزی ارومیه هم اشاره کرد و افزود: این طرح ملی برای تکمیل به 26 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است و مسوولان استانی و ملی برای تکمیل سریع تر آن مصمم هستند.
حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: همچنین در سال گذشته حدود 50 کنسرت در استان مجوز اجرا گرفت که به لحاظ کمی رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا از 27 فروردین تا یک اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی هفته جوان نامگذاری شده و در این هفته برنامه های مختلفی برگزار می شود.
8135 /3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید