چگونه یک مسافر مسئول شویم؟


صنعت توریسم جهانی در دهه اخیر رشد کرده تا گزینه های جدیدی را تا حد امکان در اختیار مسافران قرار دهد. به طور کلی، اغلب مسافران می خواهند سفری خوب و دور از هر گونه آسیب داشته باشند و بیشتر افراد محلی هم در صدد خوش آمدگویی و پذیرایی از آنها هستند. در این میان اما ما با رعایت کردن نکاتی می توانیم مسافر بهتری یا مسافر مسئولی باشیم. در ادامه این نکات...

صنعت توریسم جهانی در دهه‌ اخیر رشد کرده تا گزینه‌های جدیدی را تا حد امکان در اختیار مسافران قرار دهد. به طور کلی، اغلب مسافران می‌خواهند سفری خوب و دور از هر گونه آسیب داشته باشند و بیشتر افراد محلی هم در صدد خوش آمدگویی و پذیرایی از آنها هستند. در این میان اما ما با رعایت کردن نکاتی می‌توانیم مسافر بهتری یا مسافر مسئولی باشیم. در ادامه این نکات را با شما در میان می‌گذاریم.

شمار در حال رشدی از گردشگران، مسافرت‌های خود را با کمترین آزار و اذیت و بیشترین منافع به سود محلی‌ها می‌خواهند. آنها می‌خواهند با فرهنگ مناطق مختلف را که به بازدید آنها می‌روند، بیشتر آشنا شوند. مسافران مسئول، رفتاری را با دیگران انتخاب می‌کنند که می‌خواهند با خودشان رفتار شود. در حالی که کمپین‌های گردشگری تبلیغ‌های زیادی در مورد مقاصد مختلف دارند، خیلی ساده ما وارد مکانی می‌شویم که خانه‌ دیگریست!

با رعایت این نکات مسافر مسئولی به حساب می‌آیید:

1. در سفر کتاب‌های‌مان را با خود ببریم و به مقصدمان بسپاریم!

اگر کتاب‌های‌مان را به سفر ببریم و در اختیار بومی‌ها قرار دهیم، فرهنگ توریسم به صورت وسیعی گسترش پیدا می‌کند. اگر شما دانشگاه رفته‌اید، در مقصدتان کتابخانه‌هایی را پیدا کنید که از کتاب‌های آموزشی بیشتری استفاده می‌کنند و به آنها کتاب‌هایی بدهید که مورد استفاده آنهاست.

2. زباله برداریم

اعمال ما صدای بلندتری از کلمات دارند. اگر شما نگران محیط زیست هستید، نشان دهید که با برداشتن زباله‌ها از روی زمین و ننداختن زباله‌ای به روی آن به محیط اطراف اهمیت می‌دهید.

چگونه یک مسافر مسئول شویم؟

3. زبان یاد بگیریم

کلماتی مثل سلام، احوالپرسی و تشکر کردن را یاد بگیرید و به کار ببرید. اگر زمان دارید، در کلاس‌های زبان شرکت کنید.

4. زندگی شخصی مردم را محترم بشماریم

بعضی از مردم دوست ندارند که به سراغ آنها بروید. در جوامع روستایی، منتظر بمانید تا اول آنها شما را به جمع‌های دوستانه و منازل‌شان دعوت کنند.

چگونه یک مسافر مسئول شویم؟

5. به قوانین و محدودیت‌ها احترام بگذاریم

بعضی جاها ممکن است برای بازدید کننده‌ها بسته باشد. بازدید از جاذبه‌های طبیعی نیز ممکن است به دلایل فرهنگی و زیست محیطی محدودیت‌هایی داشته باشند. اگر در مورد آن‌ها شک دارید، ابتدا سوال کنید.

6. به مردم بومی احترام بگذاریم

افراد بومی که در صنعت توریسم کار می‌کنند، در نقش‌شان برای پذیرایی از گردشگران جدی هستند. رابطه آنها را درک کنید تا یاد بگیرید دنیا را شکل متفاوتی ببینید.

7. هدایای محلی بخریم!

اگر دنبال یک هدیه و یا سوغاتی هستید، مشتری هنر محلی‌ها شوید و نشان دهید که حامی فرهنگ بومی هستید. اما چه چیزی رو نباید بخرید؟ وسایل باستانی دزدیده شده و چیزهایی که از حیوانات در معرض انقراض ساخته شده‌اند.

چگونه یک مسافر مسئول شویم؟

8. در مراسم خیریه محلی‌ها شرکت کنیم

پرس و جو کنید و بیابید کدام تلاش‌های اجتماعی و محیطی می‌توانند از زمان و یا کمک شما بهره‌مند شوند.

9. حامی اکوتوریسم شهری شویم

قبل از اینکه سمت بیابان‌ها و مناطق بکر و طبیعی بروید، به تماشای پارک‌های شهر مقصدتان بروید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقمند به دانستن نکات بیشتری هستید مطلب «20 نکته برای گردشگران» را مطالعه کنید.

منبع: planeta.com



1398/01/31 | کد مطلب: 2533
برچسب‌ها: نکات سفر
چگونه یک مسافر مسئول شویم؟
چگونه یک مسافر مسئول شویم؟ مهناز قاضی

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته