برخیز که حجت خدا می‌آید


برخیز که حجت خدا می‌آید

فردا، نیمه شعبانی دیگر در تقویم هزار ساله ورق می خورد، به این امید که آخرین نیمه شعبانی باشد که میلاد امام زمان (عج) را در دوران غیبت ایشان جشن می گیریم و تا عید سال آینده چشممان به ظهور ایشان روشن شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ثامن پرس، امشب و فردا سراسر ایران، به شادمانی میلاد امام زمان (عج) بر می خیزد و مشهد مقدس نیز همچون همیشه کانون بسیاری از جشن ها و برنامه های فرهنگی و مذهبی است. علاوه بر حرم مطهر رضوی که به این مناسبت، برنامه های متعددی برای زائران امام هشتم(ع) خواهد داشت، بسیاری از مساجد، کانون های فرهنگی و همچنین کوچه و خیابان های شهر میزبان عاشقان ولی عصر(عج) خواهد بود.

اجتماع منتظران در 300 شهر

امسال نیز مانند سال های گذشته، صبح روز ولادت حضرت مهدی(عج)، وعده منتظران در اجتماع عظیم منتظران ظهور رقم می خورد. این اجتماع پرشور، ساعت 9 صبح فردا از میدان شهدای مشهد آغاز می شود و با تشرف منتظران به حرم مطهر رضوی و برگزاری جشن در رواق امام خمینی(ره) ادامه می یابد. بر اساس اعلام ستاد مردمی اجتماع منتظران ظهور، این اجتماع امسال به صورت همزمان در 300 شهر ایران برگزار می شود.

نورافشانی۳۰ نقطه در شب نیمه شعبان

نورافشانی 30 نقطه مشهد در شب نیمه شعبان از جمله برنامه های شهرداری مشهد مقدس است که امشب همزمان با شب نیمه شعبان انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، همچنین 100 هزار متر ریسه پارچه‌ای در مناطق مختلف شهر توزیع شده و چهار هزار شعله ریسه نوری نیز در مناطق 13 گانه شهر نصب می‌شود و نصب 600 مهتابی که یادآور اتفاقات قدیم مشهد است نیز در دستور کار قرار دارد.

عدالت توزیعی برنامه ها در همه مناطق شهر

به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری، عدالت توزیعی ویژه برنامه‌های دهه مهدویت در همه مناطق شهر از موضوعات مورد تاکید شهرداری مشهد است. به همین منظور، بسته‌های حمایتی برای توزیع در مناطق کم‌برخوردار شهر آماده شده است و به 400 خانواده دارای کودکان توان یاب، اهدا می شود.

خدمات رایگان حمل و نقل عمومی

فردا همزمان با عید نیمه شعبان، سرویس دهی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر نیز رایگان خواهد بود. این طرح مختص روز نیمه شعبان است که از ساعت 6 صبح فردا تا ساعت 21:30 و در خطوط 1 و 3 بی آر تی و همچنین خطوط 50 ، 12، 82، 86 ، 62 و 210 اجرا می شود.

آثار خوشنویسی «زبان خامه» در نگارخانه رضوان

همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، نمایشگاه گروهی خوشنویسی «زبان خامه» نیز در نگارخانه رضوان برگزار می شود .به گزارش روابط عمومی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، این نمایشگاه خوشنویسی شکسته نستعلیق، آثاری از محدثه آدمیان، وحید اسدی، لیلا اعلمی، ندا امدادی فر، فائزه ایزدی، محسن زحمتکش، علی اکبر زرقی، مینا سلیمانی، مجید شاکری، عبدالکریم شم آبادی، هاشم صحراگرد، معصومه قلعه نوی، باربارا کسرایی، عصمت نرگسی، ملیحه نورزادیان و مهناز وصال را که از شاگردان استاد علی اکبر رضوانی هستند، به مدت یک هفته به نمایش می گذارد. آیین افتتاحیه این نمایشگاه، ساعت 17 امروز در نگارخانه رضوان برگزار می شود و در ادامه تا 5 اردیبهشت، همه روزه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 پذیرای علاقه‌‌مندان خواهد بود .

ویژه برنامه های نیمه شعبان در مهدیه مهرآباد

مسجد و مجتمع مهدیه منطقه مهرآباد نیز به مدت سه شب از امروز تا دوشنبه، جشن های بزرگ منتظران را برگزار می کند. این جشن ها با حضور بیش از 7500 نفر برگزار می شود و قرعه کشی کربلا، دکلمه خوانی و پذیرایی شام از جمله برنامه های این جشن است.

همچنین بیش از 900 نوجوان از برنامه های مخصوص گروه سنی خود در این سه شب، بهره مند می شوند.

برگزاری اردوی 400 نفره فعالان فرهنگی منطقه مهرآباد و مسابقات ورزشی ویژه خواهران نیز از برنامه های آینده این مجموعه است.

این مجتمع مهدیه در طول سال با تشکیل ستاد نیمه شعبان، از سه ماه قبل به برگزاری سلسله برنامه های نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) پرداخته و برپایی جشن بزرگ کودکان مهدوی با حضور بیش از دو هزار کودک و همچنین جشن ویژه خواهران با حضور بیش از 1800 نفر، از جمله برنامه های این مجتمع در ایام دهه مهدویت بوده است.

منبع:روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر