افزایش قیمت به بهانه سهمیه‌بندی


افزایش قیمت به بهانه سهمیه‌بندی

عصر خودرو- مدت‌ها است که صحبت‌های گوناگونی در خصوص استفاده مجدد از کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین صورت می‌پذیرد اما همچنان ابهاماتی در این خصوص وجود دارد. رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت گفت: قطعا سهمیه‌بندی بنزین انجام خواهد شد اما زمان آن مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز، طی سال های قبل سهمیه‌بندی بنزین انجام شد و افراد مختلف برای دریافت سوخت مجبور به استفاده از کارت سوخت بودند اما در حال حاضر استفاده از این کارت‌ها تنها در جایگاه‌های سوخت و به وسیله جایگاه‌داران انجام می‌شود. در خصوص سهمیه‌بندی مجدد و افزایش قیمت بنزین تا کنون طرح‌ها و صحبت‌های گوناگونی انجام شده است. درباره مسائل ذکر شده گفت‌و‌گویی با بیژن حاج محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت صورت گرفته که در ادامه این گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

بحث‌های گوناگون درباره سهمیه‌بندی

حاج محمدرضا در خصوص احتمال سهمیه‌بندی بنزین در سال 98 گفت: در حال حاضر هنوز ابلاغی در خصوص سهمیه‌بندی بنزین به ما صورت نگرفته و صحبتی در رابطه با میزان و نحوه انجام آن نشده است. بحث‌های گوناگونی برای سهمیه‌بندی بنزین شده که مهم‌ترین دلیل این کار نیز افزایش قیمت سوخت است. همچنان نیز با حرکت‌هایی که شده، قطعا سهمیه‌بندی بنزین انجام خواهد شد اما زمان آن مشخص نیست. اینگونه موارد تا لحظه آخر به صورت مخفیانه باقی می‌ماند اما گفته شده که از اوایل ماه آینده سهمیه‌بندی انجام خواهد شد. قیمت‌های گوناگونی نیز اعلام شده که در این میان صحبت‌هایی در خصوص افزایش 30 الی 40 درصدی قیمت‌ها شده است.

لزوم بازسازی دستگاه‌ها

وی در ادامه افزود: در صورتی که سهمیه‌بندی انجام شود، دستگاه‌ها احتیاج به بازسازی و تغییر دارند چرا که این دستگاه‌ها از سال 86 تاکنون تغییری نداشته‌اند. همچنان می‌توان گفت هدف اصلی از سهمیه‌بندی بنزین افزایش قیمت است چرا که ما در حال حاضر بنزین مازاد نیز داریم. با روی کار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در مدار تولید، روزانه 30 الی 40 میلیون لیتر بنزین یورو مازاد بر تولید داریم. اصولا سهمیه‌بندی بنزین در موارد خاص مانند سیل، جنگ و ... برای کنترل مصرف سوخت انجام می‌شود. در حالتی که هیچ‌یک از این موارد رخ نداده است، سهمیه‌بندی مضحک است مگر این که بحران باعث ایجاد چنین مسئله‌ای شده باشد. با استفاده از سهمیه‌بندی میزان مصرف کاهش نمی‌یابد چرا که خودروهایی وجود دارند که مصرف بنزین آن‌ها 13 لیتر به بالا است.

داستان جایگاه‌های تک سکو

حاج محمدرضا در پایان گفت: متاسفانه صحبت‌هایی در رابطه با احداث جایگاه‌های تک سکو صورت گرفته که را‌ه‌اندازی آن‌ها کار اشتباهی است. کنار خیابان‌ها قرار است یک تلمبه قرار داده شود و جایگاه تک سکو داشته باشیم که مردم به چنین جایگاه‌های عادت ندارند ضمن این که امکان حفاظت از چنین جایگاه‌هایی از شب تا صبح وجود ندارد. این جایگاه‌ها ممکن است با توجه به ذخیره بنزین خطرناک نیز باشند. در ادامه خودروهایی نیز در سطح شهر مشغول فعالیت هستند که بنزین به صورت سیار تحویل می‌دهند و استفاده از چنین مواردی نیز اشتباه است. در صورتی که این خودروها نتوانند بنزین خود را بفروشند به سمت قاچاق خواهند رفت.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا