نشست روسای پارلمان های همسایگان عراق آغاز شد


نشست روسای پارلمان های همسایگان عراق آغاز شد

بغداد - ایرنا - با حضور شش رئیس پارلمان و هیات بلندپایه پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران، نشست بین المجالس پارلمان های همسایگان عراق با عنوان 'عراق؛ ثبات و توسعه' در بغداد با سخنان رئیس پارلمان عراق آغاز شد.

به گزارش ایرنا، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق و رئیس نشست بین المجالس همسایگان عراق در بغداد روز شنبه طی سخنانی در این نشست، تاکید کرد: نشست امروز نشانه روشنی از این واقعیت است که عراق جایگاه خود را در عرصه بین الملل بازیافته و موفق شده است به حضور نظامی تروریسم در خاک خود پایان دهد.
وی گفت: امروز یک روز تاریخی برای عراق است چرا که پس از این که به نیابت از همسایگانش و به مدد حمایت مراجع دینی و حضور طیف های مختلف مردم عراق با تروریسم جنگید و پیروز شد امروز میزان میهمانان و همسایگان خود شده است.
الحلبوسی گفت: در این روز تاریخی همچنین باید از همه دوستان و شرکا و همسایگانی که در شرایط سخت در کنار عراق قرار داشتند، قدردانی کرد.
وی در ادامه ابعادی از استحکام روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، کویت، ترکیه، اردن و سوریه را تشریح کرد.
نشست بین المجالس همسایگان عراق با سخنرانی روسای پارلمان های سعودی، کویت، اردن، ترکیه، سوریه و رئیس هیات ایرانی ادامه می یابد.
روسای مجالس عربستان، ترکیه، کویت، اردن و سوریه و یک هیات بلندپایه پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست 'علاء الدین بروجردی' در این نشست حضور دارند.
خاورم*2**380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس