شناسایی 1752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان مرکزی


شناسایی 1752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال گذشته هزار و 752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان شناسایی شده اند.

محمدتقی آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، از ثبت تعداد 5 هزار و 632 دادخواست کارگری در طول سال 97 در این اداره کل خبر داد و افزود: در سال گذشته 7 هزار و 393 دادنامه در راستای رسیدگی به دادخواست های واصله صادر شده است و تعداد 2 هزار و 22 پرونده نیز پس از صدور رای در هیات تشخیص بنا به اعتراض طرفین دعوی به رای صادره، در هیات حل اختلاف مورد بررسی و صدور مجدد دادنامه انجام گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت مقرری بیمه کارگری به 6 هزار و 391 نفر در سال 97، گفت: در سال گذشته به منظور اجرای قانون کار و ارتقاء ایمنی، تعداد 12 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی، ساختمانی و صنوف توسط بازرسان کار استان صورت گرفت.

آبایی با بیان این‌که در سال گذشته تعداد هزار و 752 نفر، اتباع غیر مجازِ فاقد مجوز کار، شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در پایان سال 97 و در راستای اجرای اصل سه جانبه گرایی، تعداد شوراهای اسلامی کار استان به 43 شورا، انجمن صنفی کارفرمایی به 45 انجمن، انجمن صنفی کارگری به 29 مورد و نماینده کارگری به 83 نماینده ارتقاء یافته است و تعداد 53 اعتبارنامه نیز برای تشکل های مختلف تجدید اعتبار شده است.

وی به بررسی 3 هزار و 75 درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور که منجر به صدور هزار و 800 حکم بازنشستگی از سوی تامین اجتماعی شده است، اشاره کرد و افزود: در پایان سال 97 تعداد واحدهای دارای حقوق معوق 62 واحد بوده است که 9 هزار و 552 کارگر را شامل می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان