طالبان: کابل در لغو نشست بین‌الافغانی مقصر است


طالبان: کابل در لغو نشست بین‌الافغانی مقصر است

گروه بین‌الملل ــ گروه طالبان در اطلاعیه‌ای اظهار کرد که حکومت افغانستان مقصر اصلی لغو نشست بین‌الافغانی در دوحه (پایتخت قطر) است.

طالبان: کابل در لغو نشست بین‌الافغانی مقصر است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «خامه‌پرس» افغانستان؛ قرار بود گفت‌وگوهای بین‌الافغانی طی روزهای شنبه و یکشنبه، 28 و 29 فروردین (13 و 14 آوریل) در دوحه برگزار شود و نمایندگان افغانستان و گروه طالبان در آن شرکت کنند، ولی این نشست به دلایل گوناگون به تعویق افتاده است.

اطلاعیه یاد شده در روز 30 فروردین (19 آوریل) منتشر شده که در آن آمده است که فهرست شرکت کنندگان در نشست بین‌الافغانی دوحه که از سوی حکومت افغانستان اعلام شده با نشست مورد نظر تناسب و امکان پذیرش آن نیز وجود نداشته است.

طالبان همچنین اظهار کرده است که حکومت افغانستان با انتشار فهرست 250 نفره که خود یک گام ضد صلح به شمار می‌رود، کوشش کرده است که از این طریق مذاکرات بین‌الافغانی را به تعویق بیندازد.

این در حالی است که در اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان که شب گذشته 30 فروردین (19 آوریل) منتشر شده، آمده است که بعد از اینکه همه گونه آمادگی برای رفتن به قطر مهیا شد،‌ فهرست جدیدی از سوی حکومت قطر که توازن اتباع افغانستان در آن لحاظ نشده بود، در راستای بی‌احترامی به خواست مردم این کشور ارائه شد و این رویکرد مورد قبول مردم این کشور نیست.

گفتنی است،‌ چندی پیش طالبان و تعدادی از رهبران، شخصیت‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی مخالفت خود را با فهرست منتشر شده از سوی حکومت افغانستان نشان داده بودند.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی ارگ ریاست جمهوری آمده است که اشرف غنی (رئیس‌جمهور افغانستان) فهرست شرکت کنندگان را بر اساس مشورت با شخصیت‌های شاخص سیاسی این کشور تهیه کرده که از سوی حکومت قطر مورد تأیید قرار نگرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟