چند نکته در پخت و پز، مزه دار کردن گوشت با قهوه


چند نکته در پخت و پز، مزه دار کردن گوشت با قهوه

در این مطلب شیوه‌ای برای پخت چند غذا یا شیرینی همزمان در فر را به شما آموزش می‌دهیم و از مزه‌دار کردن گوشت و پیاز می‌گوییم.

چند نکته در پخت و پز، مزه دار کردن گوشت با قهوه
مدیریت مصرف انرژی، یکی از نکاتی است که همه ما باید بدانیم. در آشپزی هم باید از حداقل انرژی استفاده کرد، به همین دلیل در ادامه شیوه‌ای برای پخت چند غذا یا شیرینی همزمان در فر را به شما آموزش می‌دهیم و از مزه‌دار کردن گوشت و پیازمی گوییم.

پخت چندین غذا به طور همزمان

وقتی جا کم و زمان کوتاه است، می‌توانید از این روش برای پختن چندین غذا در طعم‌های مختلف به طور همزمان کمک بگیرید. برای این منظور، کف سینی فر یک لایه فویل آلومینیومی بکشید. قسمت‌هایی از فویل را جمع کنید و بالا بیاورید تا فرمی شبیه دیوار به خود بگیرد. سپس در هر قسمت به طور جداگانه مثلا مرغ در طعم‌های مختلف را بچینید تا به طور همزمان بپزد و با هم تداخلی پیدا نکند.

از پودر قهوه برای طعم‌دار کردن گوشت استفاده کنید

اسید موجود در پودر قهوه باعث نرم، ترد و خوش‌طعم شدن گوشت می‌شود. برای این منظور می‌توانید دو قاشق غذاخوری پودر قهوه، پنج قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای، یک قاشق مرباخوری پاپریکا و مقدار کمی آویشن، تخم گشنیز و پودر خردل را با هم مخلوط کنید و به گوشت بزنید یا فقط پودر قهوه و روغن زیتون بزنید و گوشت را در یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

مزه‌دار کردن پیاز پیش از مصرف‌

می‌توانید لبو، هویج، پیاز، کرفس و سبزیجات زیاد را به این روش مزه‌دار کنید تا هنگام پخت، بهترین طعم را از آن‌ها دریافت کنید. به‌طور مثال برای درست کردن ترشی پیاز، کافی است، پیاز قرمز را پس از پوست کندن و شستن، خشک کنید. سپس به صورت خلالی برش دهید.سرکه سفید یا سرکه سیب را در شیشه بریزید.مقدار کمی شکر اضافه کنید تا ترشی زننده سرکه را بگیرد و طعم آن را متعادل کند. در آخر کمی نمک اضافه کنید و پیاز را در آن بریزید. از این ترکیب برای پخت غذا یا به عنوان چاشنی در کنار غذا می‌توانید استفاده کنید.

منبع: روزنامه خراسان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی