ژنتیک، عامل اصلی ابتلا به آسم و آلرژی/ ضرورت شناسایی نقش التهاب در بروز بیماری‌ها


ژنتیک، عامل اصلی ابتلا به آسم و آلرژی/ ضرورت شناسایی نقش التهاب در بروز بیماری‌ها

معین گفت: عامل ژنتیک یکی از موثرترین عوامل در بروز انواع بیماری‌ها و به خصوص آلرژی، آسم و اختلالات سیستم ایمنی است.

ژنتیک، عامل اصلی ابتلا به آسم و آلرژی/ ضرورت شناسایی نقش التهاب در بروز بیماری‌ها

به گزارش فانوس، مصطفی معین، رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، اظهار کرد: یکی از فعالیت های اصلی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بررسی بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و اختلالات سیستم دفاعی بدن است؛ افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی بیشتر در معرض انواع عفونت‌، سرطان‌ و بیماری‌های از این قبیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تحقیقات این مرکز بیشتر جنبه پایه‌ای داشته و به دنبال آن هستیم با حرکت در مرزهای دانش و ایجاد نوآوری به تولید علم کمک کنیم، همچنین این مرکز تلاش می‌کند با کاربردی و بالینی کردن این علوم در بهبود راه های درمانی همراه شود.

معین گفت: یکی ازاولویت‌های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بررسی التهابات و تاثیر آن بر بروز انواع بیماری‌هاست؛ التهاب در حال حاضر در سطح جهانی به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی قرار گرفته و این مرکز نیز در این حوزه به تحقیق اقدام کرده است. برای انجام این تحقیقات به همراهی تمام همکاران، استادان و پژوهشگران در رشته‌های مختلف پزشکی نیاز داریم تا نقش التهاب در بروز بیماری‌ها را شناسایی و راه کنترل آن را پیدا کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی بیان کرد: از مهم‌ترین پژوهش هایی که در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی انجام می‌شود انجام تحقیقاتی روی ساختار ژنتیک است؛ عامل ژنتیک به عنوان یکی از موثرترین عومل در بروز انواع بیماری‌ها و به خصوص بیماری‌های آلرژی، آسم و اختلالات سیستم ایمنی مطرح می‌شود، پس باید به دنبال راهکاری برای کنترل آن باشیم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از ۱۵ تست تشخیصی در اختلالت ژنتیکی برای سنین قبل از تولد در این مرکز راه اندازی شد تا از بروز چنین اختلالاتی در کودکان جلوگیری شود. پیش از این برای انجام این تست‌ها نمونه‌های آزمایشگاهی به خارج از کشور ارسال می‌شد اما امروزه به راحتی در این مرکز قابل انجام است و حتی در برخی موارد محصر به فرد بوده و هموطنانمان را از سراسر کشور به این مرکز می‌کشاند.

معین افزود: انجام این تست‌ها که در سال‌های گذشته با مشارکت کشورهای خارجی انجام می‌شد علاوه بر هزینه بالایی که به بیماران تحمیل می‌کرد بسیار زمان بر بود و می‌توانست برای بیمار خطرناک باشد.

رئیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی گفت: مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در حال حاضر این امکان را دارد تا برای کسانی که بر اثر ابتلا به بیماری نیاز به انجام پیوند مغز استخوان یا پیوند سلول‌های بنیادی پیدا می‌کنند همراهی کند و این عمل ها در این مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰ سال پیش کمیته پیوند در این مرکز شکل گرفت تا علاوه بر انجام تست‌های آزمایشگاهی و تشخیص بیماری بتواند آن‌ها را در امر درمان و انجام پیوندهای مغز استخوان و پیوند سلول‌های بنیادی همراهی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403