شعار حج 98 اعلام شد


شعار حج 98 اعلام شد

حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج 98 را «حج؛ خودسازی، اخوت دینی، تمدن اسلامی» اعلام کرد.

شعار حج 98 اعلام شد
به گزارش فانوس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ـ در حاشیه برگزاری همایش روحانیون، معین‌ها و معینه های حج سال ۹۸، در تبیین اهداف شعار حج امسال، اظهار کرد: کلید واژه‌های این شعار پس از کار کارشناسی با عنایت به لزوم خودسازی زائران در حج، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال و مسایل داخلی و بین‌المللی انتخاب شده است.

وی بیان کرد: خودسازی یکی از اهداف حج است و اخوت دینی هم گرایش داخلی دارد و هم جهت‌گیری تقریب و ارتباط مذاهب اسلامی با یکدیگر را در بر می‌گیرد که یکی از مهمترین رسالت‌های زائران و علما و فرهیختگان در این سفر معنوی است.

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که حج فرصت بی‌نظیری برای همفکری امت اسلامی درباره مهمترین چالش‌های جهان اسلام است، اظهار کرد: تمدن اسلامی به عنوان یکی از مهمترین کلید واژه‌های حج امسال بیانگر اقتدار، عزت و عظمت این تمدن برای حل این چالش‌ها است که می‌تواند در پرتو توسعه فرهنگ دینی و توجه به ارزش‌های والای اسلامی تحقق یابد.

امسال زائران ایرانی از ۱۷ تیرماه برای شرکت در مناسک حج تمتع راهی عربستان می‌شوند. طبق تفاهم‌نامه‌ی ایران و عربستان، ظرفیت تعیین شده برای حج ایرانی‌ها ۸۶ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا