ده تراس آبی زیبای جهان


نگاه کردن به طبیعت و شگفتی های آن اغلب موجب شگفتی ما می شود. گاهی از این که این مکان های زیبا و عجیب به وجود آمده اند تعجب می کنیم. تراس های طبیعی از این دست مکان ها هستند که با هربار دیدن آن ها لذتی وصف ناپذیر در ما به وجود می آید. در ادامه لیستی از 10 تراس زیبای جهان گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید تا به این مناطق زیبا سفری مجازی داشته باشیم.

نگاه کردن به طبیعت و شگفتی‌های آن اغلب موجب شگفتی ما می‌شود. گاهی از این‌که این مکان‌های زیبا و عجیب به وجود آمده‌اند تعجب می‌کنیم. تراس‌های طبیعی از این دست مکان‌ها هستند که با هربار دیدن آن‌ها لذتی وصف‌ناپذیر در ما به وجود می‌آید. در ادامه لیستی از ۱۰ تراس زیبای جهان گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا به این مناطق زیبا سفری مجازی داشته باشیم.

1. تراس‌های وایراکئی (Wairakei)، تائوپو، نیوزیلند

تراس‌های سیلیکاتی و طبیعی وایراکئی توسط آبی با خاصیت درمانی و گِل پر شده و قرن‌ها توسط مائوری به منظور اهداف درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه مرکز چشمه‌ آب گرمی در این مکان تاسیس شده و به ارایه خدمات می‌پردازد، با این وجود، اهداف درمانی و زیبایی‌های این محل هنوز هم حفظ شده است. آب این تراس برای آرامش و تمدد اعصاب بسیار مفید است.

ده تراس آبی زیبای جهان

2. تراس برنج تِگالالانگ (Tegalalang)، بالی

تراس تگالالانگ در یوبِد (Ubud)، مکانی که در سراسر جهان به خاطر اقامتگاه‌های فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. تراس تگالالانگ قدمتی باستانی دارد. تراس‌های زیبای رو به پایین و درختان نخل مرتفع گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کنند. این نقطه به مکان مناسبی برای نقاشان و عکاسان تبدیل شده است تا صحنه‌های زیبایی را در آن شکار کنند. معمولا مالکان این تراس‌ها به گردشگران پیشنهاد نوشیدنی نارگیل و خرید کلاه حصیری می‌دهند. ضمنا تراس‌های مشابهی در روستاهای همسایه یعنی Pejeng و Campuhan وجود دارد.

درتور بالی دالاهو، فرصت دیدن این تراس زیبا را خواهید داشت.

ده تراس آبی زیبای جهان

3. استخر زمردی، پارک ملی زیون (Zion)، یوتا، ایالات متحده

تراس استخر زمردی در دره‌ زیون قرار دارد و از مسیرهای پیاده‌روی تشکیل شده که بر زیبایی این دره‌ بکر می‌افزاید. کوه‌پیمایی در این دره این امکان را به گردشگران می‌دهد تا از باریکه‌های دره، غارها، تونل‌ها، صخره‌ها و رودخانه‌ها دیدن کنند. ضمنا تراس مورد بحث یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این دره به شمار می‌رود. علاوه بر آن امکانات متعددی برای گردشگران در این مکان وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از این ناحیه بهار و پاییز است. در فصل پاییز شاخ و برگ رنگی درختان درخشش خاصی به این مکان می‌دهد.

ده تراس آبی زیبای جهان

4. محوطه‌ تراس‌های برنجی یوان‌یانگ (Yuanyang)، یوننان، چین

منطقه‌ یوان‌یانگ با وجود اینکه به نسبت دورافتاده است، اما به خاطر تراس‌های برنج در سراسر دنیا شناخته شده است. این تراس‌ها توسط مردم هانی حدود ۱۰۰۰ سال قبل روی کوه‌هایی با ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا شکل گرفته‌اند. این ناحیه جزو میراث تاریخی کشور چین محسوب می‌شود. این مکان به خاطر اینکه هیچگونه امکانات گردشی در آن ایجاد نشده، هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. برای عزیمت به این منطقه لازم است وسیله‌ی نقلیه‌ای از شهر‌های بزرگ کرایه کرد‌. با این حال بازدید از این تراس‌ها تجربه‌‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی خواهد بود.

ده تراس آبی زیبای جهان

5. باداب سورت، مازندران، ایران

تراس‌های طبیعی باداب سورت که از جنس تراورتن هستند، در ارتفاعات کوهستانی تشکیل شده‌اند و مقصد گردشی بومی محبوبی به شمار می‌روند. این استخر‌های زیبا با آب گرم معدنی و بسیار شور پر شده‌اند و خواص درمانی بالایی دارند. تراس‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، اما این تراس با رنگ ‌زیبای نارنجی‌اش متفاوت است. دلیل رنگ زیبای نارنجی این تراس‌ها، وجود غلظت بالای اکسید آهن است. گردشگران می‌توانند به قدم زدن در اطراف بپردازند یا در این استخر‌ها بنشینند و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند. توصیه می‌شود هنگام نشستن در این استخر‌ها از کفش ضد آب استفاده شود. همچنین می‌توان در اطراف این تراس‌ها چادر زد و با خیالی آسوده از بابت نبود حیوانات وحشی به تماشا و گشت و گذار در طبیعت بکر این منطقه پرداخت.

در تور باداب سورت دالاهو از این تراس طبیعی بازدید کنید.

ده تراس آبی زیبای جهان

6. آبشار‌های هاواسو (Havasu)، آریزونا، ایالات متحده

آبشار‌های تراسی ‌هاواسو در گراند کانیون (دره‌ بزرگ)، قرار دارند و مشخصا یکی از دیدنی‌ترین نقاط در منطقه‌ سرخپوستان Havasupai به شمار می‌روند. این استخرهای طبقه‌ای با آب آبی رنگ و خیره‌کننده‌ای که سرشار از کلسیم و منیزیم است پر شده‌اند. مهم‌تر از همه این‌که گردشگران اجازه دارند در این استخرها حمام کنند. آبشار‌های هاواسو با کمی تلاش و پیاده‌روی از سمت تپه‌ بلند هوالوپای (Hualapai) در دسترس هستند. بهترین زمان برای سفر به این نقطه فصل بهار است. چرا که در تابستان هوا به شدت گرم است.

ده تراس آبی زیبای جهان

7. دره‌ی موآنگ هوا (Muong Hoa)، سا پا (Sa Pa)، استان لائو کای (Lào Cai)، ویتنام

دره‌ موانگ هوا در ناحیه‌ای کوهستانی در امتداد پارک ملی Hoàng Liên قرار دارد. تور‌های کوه‌نوردی سا پا سفر به تراس‌های برنج را سازماندهی می‌کنند‌ و حتی برای یک شب اقامت در این ناحیه هم برنامه‌ریزی می‌کنند. اما بهترین تجربه این است که خودتان خارج از تور از این ناحیه بازدید کنید. برای سفر به این منطقه آسان‌ترین راه جابجایی توسط اتوبوس یا قطار از سمت هانوی است. ضمنا می‌توان از اینجا یک راهنمای سفر هم استخدام کرد. این ناحیه در فصل تابستان گرم و بارانی با گیاهان سرسبز پوشیده شده است.

ده تراس آبی زیبای جهان

8. پاموکاله (Pamukkale)، استان دنیزلی، ترکیه

چشمه‌های طبقه‌ای پموکیل احتمالا معروف‌ترین و محبوب‌ترین چشمه‌های داغ جهان هستند. این منطقه‌ شگفت‌انگیز نه تنها تجربه‌ای بی‌نظیر از حمام کردن در این چشمه‌های داغ را به همراه دارد، بلکه مناظر آن بسیار زیبا به نظر می‌رسند. تراس‌های تراورتنی با آب چشمه‌های داغ اشباع شده و سرشار از مواد معدنی است که خواص درمانی مفیدی دارد. این ناحیه قرن‌ها برای استحمام مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که پاموکاله مقصد گردشی محبوبی محسوب می‌شود راه‌های دسترسی به آن هم آسان است. می‌توان از سمت شهرهای بزرگ ترکیه، توسط اتوبوس، قطار یا کرایه تاکسی به این نقطه سفر کرد. هم‌چنین تور‌های تفریحی زیادی به منظور بازدید از این تراس‌ها در ترکیه وجود دارد.

در برخی از تورهای ترکیه دالاهو می‌توانید از این منطقه بازدید کنید.

ده تراس آبی زیبای جهان

9. آبشار پانگور (Pongour)، دلات (Dalat)، ویتنام

آبشار پانگور در ناحیه‌ای عجیب و خارق‌العاده از کشور ویتنام واقع شده و با وجود دره‌ها، آبشار‌ها، جنگل‌های انبوه و دریاچه‌ها، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. آبشار پله‌ای پانگور توسط جریان مداوم آب، نمایشی باشکوه از طبیعت را نشان می‌دهد. امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران در این مکان فراهم شده است.

ده تراس آبی زیبای جهان

10. هوانگ‌لانگ (Huanglong)، سیچوان، چین

هوانگ‌لانگ‌ در کوهستان مینشان واقع و به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. شگفتی‌های طبیعی زیادی در این ناحیه وجود دارد؛ اما این استخر‌های طبقه‌ای رنگی، زیباترین و دیدنی‌ترین قسمت آن به شمار می‌رود که شامل دریاچه‌ها، سواحل و غارها می‌شود. این ناحیه مکانی شگفت‌انگیز و حفاظت شده با مناظر زیبا، مسیر‌های پیاده‌روی مختلف و امکانات رفاهی عالی است و تجربه‌ای بی‌نظیر را برای گردشگران رقم‌ می‌زند. از آنجا که هوانگ‌لانگ‌ مقصد گردشی محبوبی است، به راحتی می‌توان توسط اتوبوس از سمت شهر‌های بزرگ به این ناحیه سفر کرد.

ده تراس آبی زیبای جهان

بسیار مشتاقیم بدانیم کدامیک از مناطق معرفی شده، از نظر شما زیباترین منطقه هستند. نظرات خود را می‌توانید از طریق «فرم نظرات» با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.



1398/01/31 | کد مطلب: 2874
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
ده تراس آبی زیبای جهان
ده تراس آبی زیبای جهان مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...